نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:14

سیستم یخ زدایی فرودگاه اردبیل تا دوهفته آینده افتتاح می‌شود

اردبیل- مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی طراحی قطعات و نصب سیستم یخ زدایی فرودگاه گفت: سیستم یخ زدایی فرودگاه اردبیل تا دوهفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قصابی در بازدید از پروژه‌های در حال تکمیل فرودگاه اردبیل اظهار کرد: طراحی قطعات و نصب سیستم یخ زدایی فرودگاه اردبیل که ۹۵ درصد پیشرفت دارد تا ۲ هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به کاهش ابطال پروازها در فرودگاه اردبیل با نصب سیستم روشنایی افزود: طی چندماه اخیر افتتاح سیستم روشنایی فرودگاه و بهسازی باند انجام شده است و با توجه به لغو بسیاری از پروازها به دلیل مشکل روشنایی اکنون با نصب سیستم یاد شده کنسلی پرواز، کاهش چشمگیری داشته است و به ۱۰ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: سیستم به کار رفته در این فرودگاه برای اولین بار در کشور توسط متخصصان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده است که با تجهیز فرودگاه به این سیستم دو مشکل وزش باد و هوای مه‌آلود در فرودگاه اردبیل حل شده است.

قصابی ادامه داد: سیستم‌های اینچنینی پیش از این از کشورهای اروپایی خریداری شده بود که اکنون با اتکا به دانش بومی و متخصصین ایرانی، سیستم کنونی از شرکت دانش‌بنیان داخلی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه اردبیل در هفته ۵۴ پرواز به مقصد تهران و مشهد دارد، خاطر نشان کرد: اکثر شرکت‌های هواپیمایی به دلیل ضرر دهی در مسیر اردبیل راغب به برقراری پرواز به مقصد این استان نیستند ولی تلاشمان بر این است تا با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده پروازهای داخلی و خارجی بیشتری را در فرودگاه اردبیل راه‌اندازی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940832

مهمترین اخبار ایران و جهان: