نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 13:59

توقیف شناور متخلف در آب‌های بوشهر/ محموله گازوئیل قاچاق کشف شد

بوشهر- فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور خدماتی متخلف و کشف ۱۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله شرفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی بوشهر با تسلط اطلاعاتی بر آب‌های منطقه، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند به وسیله یک شناور خدماتی با نام لاین کینگ، محموله سوخت قاچاق را به خارج از مرزهای کشور انتقال دهند.

وی افزود: بلافاصله واحدهای عملیاتی به موقعیت شناسایی شده اعزام و پس از جست و جو موفق شدند شناور مورد نظر را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۳ متهم در این رابطه، تصریح کرد: مرزبانان موفق شدند در بازرسی از شناور توقیفی، ۱۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال را کشف کنند.

سرهنگ شرفی افزود: سود سرشار حاصل از فروش مواد سوختی قاچاق، افزایش تقاضا از سوی دلالان مواد سوختی در دریا، کاهش صید ناشی از کم شدن منابع آبزیان خلیج فارس و … باعث شده تا بسیاری از صیادان به قاچاق مواد سوختی روی آورده ولی مأمورین ما با تلاش شبانه‌روزی خود مانع از فعالیت‌های این چنینی قاچاقچیان سوخت خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945532

مهمترین اخبار ایران و جهان: