نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 22:57

جرایم فضای مجازی بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش بیش از ۱۱ درصدی جرایم حوزه فضای مجازی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در تشریح این خبر گفت: امروزه استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بین افراد و خانواده‌ها و حتی کودکان و نوجوانان فراگیر شده و عدم نظارت دقیق بر این فضا و گاهاً فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب زمینه ساز وقوع برخی جرایم سایبری شده است.

وی افزود: متأسفانه یکی از مهمترین دلایل وقوع جرایم حوزه فضای مجازی که در پرونده‌های قضائی مطرح است؛ عدم آگاهی و کم اطلاعی در استفاده از این فضا و جرایم اینترنتی بوده، که افراد فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود برای شهروندان رقم می‌زنند و آنها را درگیر مسائل مختلف می‌کنند.

مقام ارشد قضائی استان در ادامه بیان داشت: دستگاه قضائی استان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل اعمال فناوری‌های بازدارنده برای ایجاد محیط نظارتی مناسب و آگاه سازی شهروندان نسبت به جرایم اینترنتی؛ توانسته در جهت کاهش جرایم این حوزه گام‌های مؤثر بردارد.

شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در خاتمه اعلام داشت: بر اساس اقدامات صورت گرفته طی ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، جرایم فضای مجازی و اینترنتی بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت. البته در این حوزه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و همه دستگاه‌ها و نهادها برای پیشگیری از جرایم فضای مجازی و کاهش آسیب‌های آن به میدان بیایند و فرهنگ سازی در استفاده از این فضا به درستی صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937132

مهمترین اخبار ایران و جهان: