نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 14:22

قطع گاز ۶۴ اداره پرمصرف در کرمانشاه/ تاکنون گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشده است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشده است، گفت: در پی نظارت بر نظارت بر مصرف گاز ادارات، تا کنون گاز ۶۴ اداره و سازمان به علت عدم رعایت الگوی مصرف قطع شده است.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مصرف گاز روز گذشته کل استان ۱۴ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۹۹۱ متر مکعب بوده که نسبت به روز قبل از آن  ۱۰۴هزار و ۱۴۵ متر مکعب کاهش داشته است.

وی ادامه داد: روز گذشته مصرف بخش غیرصنعتی استان ۱۴ میلیون ۳۹هزار و ۴۷۹ متر مکعب بوده و مصرف گاز صنایع عمده مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های سیمان استان محدود شده است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با تأکید بر ادامه نظارت جدی بر مصرف گاز ادارات و قطع گاز دستگاه‌هایی پرمصرف، افزود:  پاییش و کنترل دمای ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی توسط  ۲۶ گروه از کارکنان شرکت گاز در حال انجام است و تاکنون گاز ۶۴ اداره و سازمان به علت عدم رعایت الگوی مصرف قطع شده استو 

وی با تأکید بر اینکه ادارات و نهادهای دولتی ملزم به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در محل کار هستند، خاطرنشان کرد:  ادارات و نهادهای دولتی ملزم هستند که سیستم‌های گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش کنند.

حسینی در پایان با بیان اینکه تاکنون گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشده است، افزود: درجهت بهینه‌سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسؤولین و تولیدکنندگان هستیم، رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درزهای در و پنجره ها، پوشیدن لباس گرم در خانه، بستن کانال کولر و... می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 976332

مهمترین اخبار ایران و جهان: