نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 12:02

انقلاب اسلامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

تربت حیدریه - فرماندار تربت حیدریه گفت: رمز بقای انقلاب اسلامی در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر کی‌پور در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای بهشت عسگری تربت حیدریه، با بیان این‌که رمز بقای انقلاب اسلامی تبدیل تهدیدها به فرصت است، گفت: این نکته کلیدی به قدری اهمیت دارد که امروز نیز مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به آن تاکید دارند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با اتکا به باورهای دینی و اسلامی مردم قصد نابودی رژیم طاغوت را داشتند و لذا تمام تفکرات سیاسی وابسته به شرق و غرب که آنها نیز قصد براندازی حکومت طاغوت را داشتند را، کنار زده و هر چه که به سمت خود جمع کرده‌بودند را جذب اندیشه‌های اسلامی کردند.

فرماندار تربت حیدریه تأکید کرد: افتخار می‌کنیم بعد از ۴۴ سال با آرمان‌هایی که امام برای ما به یادگار گذاشت بیعت نمودیم، امام و انقلاب اسلامی دو پدیده انفکاک ناپذیر از یکدیگر هستند که تحلیل انقلاب اسلامی بدون شناسایی شخصیت حضرت امام (ره) غیر ممکن هستند.

کی‌پور افزود: امام راحل در عرفان یک عارف تمام عیار بودند که همواره تزکیه و تهذیب نفس را بر تعلیم و دانش مقدم دانستند و چنین دیدگاهی داشتند که دانش هم با تمام شرافتش اگر با تزکیه و تهذیب نفس همراه نباشد، به عنوان ابزاری در خدمت شیطان است.

وی اظهار کرد: تجسم عینی تسلیم و عبد واقعی خدا بودن و اتصالی که با خدا داشت، عرفان امام خمینی (ره) را به حد کمال خود رساند به نحوی که همه سیاستمداران دنیا متوجه این حقیقت شدند علت اینکه امام راحل در مقابل قدرت‌های شرق و غرب با این همه اقتدار صحبت می‌کردند و آن‌ها را ریز و کوچک می‌شمارد، اتصال ایشان با خدا است‌.

وی افزود: حضرت امام (ره) در ترسیم حکومت اسلامی سه استراتژی را ترسیم کرد که شامل ایمان به خدا، ایمان به مردم و ایمان به هدف که نقطه آغاز حرکت حضرت امام بود که امام (ره) فرمودند می‌خواهم حکومت شاهنشاهی را ساقط کنم و حکومت اسلامی را راه اندازی کنم.

وی گفت: مورد بعدی وحدت بود که با وجود مذاهب مختلف شیعه و سنی در ایران و تصویری که نظام سلطه می‌خواست القا کند این حکومت شیعه بود که از ظرفیت هر دو مذهب استفاده کرد و در اکثر کلامش بحث وحدت را مطرح می‌کرد؛ مبنای ایدئولوژی انقلاب بر خلاف انقلاب‌هایی که در آن است به وجود آمد که عامل به وجود آمدن مبنای ایدئولوژی‌های غربی و شرقی بود که بک مبنای دینی داشت و الگوی دینی که قبلاً سابقه نداشت امام (ره) توانست این مسیر را ترسیم کند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016576

مهمترین اخبار ایران و جهان: