نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 23:26

هوای استان سمنان سردتر می‌شود/ برف در مناطق مرتفع

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از سردتر شدن دمای هوای استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آتی هوا تا ۱۰ درجه سردتر شود.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برودت هوا تا ۱۰ درجه سردتر از میزان موجود در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: سامانه کم فشار بارشی حاکم بر استان هوا را سردتر نیز کرده است به نحوی که به یکی از سردترین شب‌های سال ۱۴۰۰۱ استان خواهیم رسید.

وی از صدور هشدار نارنجی در استان سمنان خبر داد و افزود: کاهش دما بسته به مناطق مختلف استان بین شش الی ۱۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه استمرار سامانه کم فشار در ارتفاعات سبب بارش خواهد شد، تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی تا پایان روز چهارشنبه در سراسر استان به خصوص نیمه شمالی ادامه خواهد داشت.

مصطفوی با بیان اینکه بارش پراکنده برف و مه آلودگی از جمله ویژگی‌های سامانه کم فشار بارشی و برودتی در استان سمنان است، تاکید کرد: دمای هوا از امشب کاهش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، بارش برف در ارتفاعات باعث می‌شود تا پلیس راه از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ، جلوگیر کند لذا همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ۴۸ ساعت آتی در سراسر استان به خصوص مناطق مرتفع، الزامی است.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز سمنان برای امشب سه درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر اعلام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969032

مهمترین اخبار ایران و جهان: