نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 13:00

گسترش روابط تاجیکستان و ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

وزارت بهداشت تاجیکستان از سفر هیأتی از نمایندگان شرکت‌های داروسازی این کشور به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه،  نمایندگان 5 شرکت داروسازی تاجیکستان به منظور بررسی تجربیات جمهوری اسلامی در این زمینه به «تهران» سفر کردند.

وزارت بهداشت تاجیکستان هدف اصلی سفر هیات این کشور به ایران را قبل از هر چیزی آشنایی با تولیدکنندگان مواد دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی، بازدید از محل تولید آنها، گسترش و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در این زمینه و ایجاد کارخانه های مشترک، عنوان کرده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، در این سفر بین تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران توافقنامه همکاری در زمینه داروسازی به امضا رسیده است.

بنابر اعلام نهاد بهداشتی تاجیکستان همکاری پزشکان تاجیک و ایران در حوزه بهداشت و درمان و حفاظت اجتماعی روز به روز بیشتر گسترش یافته و پیش بینی می شود که روابط دو کشور در زمینه داروسازی و تجهیزات پزشکی نیز ادامه یابد.

باید گفت که رئیس جمهور تاجیکستان در پیام خود به مجلس عالی این کشور توسعه صنعت ساخت داروی را از جمله مهمترین موضوعات خوانده و وزارتخانه های مربوطه این کشور را به جلب سرمایه‌گذاری مستقیم برای ایجاد و راه اندازی کارخانه های معاصر تولید دارو، فرآوری گسترده گیاهان دارویی و افزایش حجم تولید محصولات دارویی موظف کرد.

سال گذشته میلادی  540 نوع دارو در 55 شرکت داروسازی در تاجیکستان تولید شده که 3 برابر بیشتر از سال 2021 میلادی است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 994632

مهمترین اخبار ایران و جهان: