نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 13:21

۴۰ درصد قتل‌های گلستان با سلاح گرم انجام می شود

گرگان- رییس پلیس آگاهی فرماندهی گلستان با اشاره رشد چهار درصدی بروز قتل در این استان طی ۹‌ ماه نخست سالجاری، گفت: ۴۰ درصد قتل‌های گلستان با سلاح گرم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجتبی مروتی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بروز قتل در گلستان در ۹ ماه نخست سال جاری چهار درصد افزایش یافته و ۴۰ درصد قتل‌ها با سلاح گرم انجام‌می شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: شاخص بروز قتل در سایر کشورهای ۲.۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال است و میزان وقوع قتل در گلستان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و در محدوده کمتر از ۵۰ قتل در هر سال است.

وی افزود: ۹۹ درصد عاملان وقوع قتل در گلستان شناسایی و در نهایت دستگیر می‌شوند و دغدغه و نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.

مروتی با اشاره به ورود سلاح‌های شکاری غیر مجاز از مرزهای غربی کشور و ورود آن به گلستان اظهار کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد اشتیاق جوانان برای این سلاح‌های غیر مجاز هستیم که گاهاً در نزاع‌ها و درگیری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضرورت دارد خانواده‌ها هوشیارتر باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر شناسایی و دستگیری عاملان مرتبط با پرونده قتل‌های امسال، تعداد چهار نفر از قاتلان پرونده‌های قتل مربوط به سال‌های گذشته در هشت ماه نخست امسال دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی گلستان گفت: با توجه به تمرکز جمعیت در شهرهای گرگان و گنبد، بیشترین آمار بروز و وقوع قتل متعلق به این شهرستان‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965232

مهمترین اخبار ایران و جهان: