نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 00:51

لغو تعرفه 70 درصدی عوارض صادراتی گوجه برای رفع نگرانی کشاورزان مینابی

فرماندار میناب گفت: تعرفه 70 درصدی عوارض بر صادرات گوجه از منطقه میناب با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی و استانداری هرمزگان لغو شده است.

مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب امشب در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به نگرانی پیش آمده در میان کشاورزان مینابی بخصوص در منطقه هشتبندی در خصوص وجود تعرفه 70 درصدی بر صادرات گوجه فرنگی، اظهار کرد: در جلسه امشب میان نماینده کشاورزان، نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی و نیز مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مشکلات و مسائل موجود بررسی و نماینده وزیر جهاد کشاورزی از لغو تعرفه 70 درصدی صادرات گوجه خبر داد.

به گفته سلحشور، بخش بزرگی از گوجه فرنگی تولیدی کشاورزان منطقه هشتبندی صادر می‌شود و لذا وجود تعرفه 70 درصدی صادراتی عملا موجب کسادی بازار خرید محصول خارج از فصل تولیدی کشاورزان این منطقه شده بود.

فرماندار ویژه میناب همچنین عنوان کرد: نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی امشب با حضور در جمع کشاورزان از کان لم یکن شدن نامه اخذ تعرفه 70 درصدی بر صادرات محصول گوجه فرنگی خبر داد که خبری خوشحال کننده برای کشاورزان به منظور رساندن محصول به بازارهای صادراتی است.

سلحشور بیان داشت: این تصمیم با نگاهی کارشناسی، دغدغه مندانه و با تأکید بر لزوم توسعه اخذ شده و نگرانی‌ها در این زمینه میان کشاورزان را رفع کرد.

وی از پیگیری استاندار هرمزگان در این زمینه نیز تقدیر کرد و گفت: برنامه ریزی برای حفظ بازارهای صادراتی از دیگر اولویت‌های جدی و مهمی است که باید در تعرفه گذاری محصولات به خوبی به آنها دقت شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016176

مهمترین اخبار ایران و جهان: