نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 13:04

انجام یک هزار و ۷۷۳ نشست و برخاست در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه یک هزار و ۷۷۳ نشست و برخاست از طریق فرودگاه ایلام انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵٠۲ مسافر اعزام و پذیرش شده است.

وی افزود: این میزان بار و مسافر از طریق لاین های فعال، آسمان ایران ایر زاگرس _ ماهان _وارش انجام شده است

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به جابه جایی ۱۶ هزار و ۳۳۷ مسافر ایام اربعین در ایلام بیان کرد: از ۱۲ تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری  در مجموع۴۴۴ سورتی پرواز با جابجایی ۱۶ هزار و ۳۳۷ نفر مسافر انجام شد.

یگانه گفت: استقرار  بالگردهای نظامی،  ارتش و نیروی انتظامی به منظور پوشش امنیتی زوار، اماده نمودن سیستم های گذرنامه و نهاد جهت آمادگی پرواز های احتمالی در ایام اربعین انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین  در این ایام ۲۸۲ پرواز غیر برنامه ای،  ۴۲ پرواز شخصیت ها و ۱٠ پرواز ویژه حمل مصدومین از طریق فرودگاه شهدای ایلام انجام شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: در این فرودگاه در ۱۰ماهه گذشته با انجام ۱۷۷۳نشت وبرخاست و با جابه‌جایی و پرواز ۱۳۲۵۰۲ مسافر و انتقال ۰ ۱۰۶ تن بار انجام شده است.

یگانه گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته  پذیرش مسافر ۴ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۲٠٠ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴٠۱ جذب شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری طرح های خروجی و ورودی فرودگاه ایلام اصلاح و اجرای این مهم موجب کاهش فاصله زمانی تهران به ایلام  بین ۱۵ تا۳٠ دقیقه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترمینال جدید ایلام با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۵٠٠ میلیارد ریال در متراژ ۶٠۰٠ متر در استانه بهره برداری است.

یگانه گفت: برق رسانی ومجوز امتیاز اب و  برق ترمینال جدید با اعتبار ۴٠ میلیارد ریال انجام شد. همچنین و جهت تخلیه ابهای سطحی و فاضلاب بالغ بر ۳٠ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است و انجام شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: تجهیزات داخلی ترمینال از جمله صندلی های ترمینال،  کانتر پرواز،  علائم راهنمایی مسافر نوار نقاله وتسمه نقاله و..  با جذب اعتبار ۴٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب است.

یگانه گفت: همچنین محوطه سازی فرودگاه ایلام با تامین اعتبار ۶٠٠ میلیارد ریال در حال اجراست است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ شرکت هواپیمایی در کشور فعال است که از این تعداد ۳ شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان با استان ایلام جهت خدمات رسانی به مسافران، فرودگاه ایلام با ارگان های نظامی و انتظامی،  شرکت های هواپیمایی، حفاظت فیزیکی، مرکز سوختگیری و..  همکاری دارد.

یگانه گفت: زیر ساخت های فرودگاهی ایلام به سه پروژه مهم ترمینال جدید، موتور خانه مرکزی،  محوطه سازی با اعتبار کلی ۱۵٠٠ میلیارد ریال در سال گذشته با جذب اعتبار ۱۲٠ میلیارد ریال جهت ترمینال  ۶۰۰میلیارد ریال جهت محوطه سازی و۱۷۰میلیارد ریال موتور خانه مرکزی انجام پروژه های فوق انجام پذیرفته است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: سیستم جدید DVOR با اعتبار ۳٠٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب در فرودگاه است که سیستم قدیم جمع اوری وسیستم بروز دنیا نصب می گردد.

یگانه گفت: شرکت های خدمات فرودگاهی که در فرودگاه به مسافران خدمات ارائه خواهند داد مستقل و باید مجوز از سازمان هواپیمایی کشور کسب کنند.

وی افزود: میانگین ماهانه پرداخت هزینه آب و برق وگاز فرودگاه ایلام حدود ۲۱ میلیون تومان است و هزینه‌های نگهداری فرودگاه بسیار بالا است در حالی که در آمد کسب شده  سال گذشته ۵ میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 999176

مهمترین اخبار ایران و جهان: