نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 20:32

حوادث ناشی از کار در واحدهای کارگاهی اردبیل کاهش یافت

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حادثه ناشی از کار در واحدهای کارگاهی استان اردبیل با حدود ۲۰ مورد کاهش در ۹ ماه امسال به ۱۵۲ فقره رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم زاده عصر یکشنبه در جلسه بررسی عملکرد ۹ ماهه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در اردبیل اظهار کرد: حادثه ناشی از کار در واحدهای کارگاهی استان اردبیل با حدود ۲۰ مورد کاهش در ۹ ماه امسال به ۱۵۲ فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جای ۱۰ مورد فوتی ناشی از فعالیت در واحدهای کارگاهی استان اردبیل به ثبت رسیده است، گفت: در سایه نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون کار، این آمار ۲ مورد کمتر از آمار ۹ ماه مشابه سال گذشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به ارجاع ۴ هزار و ۸۹۰ پرونده و دادخواست به مراجع دعاوی کارگری اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: اختلافات کارگر و کارفرما با دقت بیشتر در ۱۵ هیأت بدوی و تشخیص انجام می‌شود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توانست رتبه نخست کشوری در رسیدگی به شکایت دعاوی کارگری و کارفرمایی را کسب کند.

رحیم زاده بیان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به این دعاوی ۳۴ روز بوده است که به طور میانگین روزانه ۲۶ پرونده در این مراجع طرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای رسیدگی به این پرونده‌ها، ۶ هیأت حل اختلاف با ترکیب ۹ نفره شکل گرفته است که در این هیأت‌ها یک هزار و ۱۸۹ مورد از این دعاوی پس از رسیدگی اولیه، با اعتراض طرفین در هیأت‌های حل اختلاف منجر به درخواست تجدید نظر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این هیأت‌ها که با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما تشکیل می‌شود، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آن‌ها که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل سال گذشته حدود ۶ هزار پرونده دادخواست کارگری و کارفرمایی را رسیدگی کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948532

مهمترین اخبار ایران و جهان: