نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 13:45

اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان استان تامین شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  بهره‌برداری از دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن ۱۲۸ اسلایس و ام‌آر‌آی ۱/۵ تسلا و فاز دوم بخش خون بیمارستان تخصصی کودکان زهرا مردانی آذری با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۲۸ اسلایس، اولین و پیشرفته‌ترین دستگاه از نوع خود است که با هزینه ۸۵۰ هزار یورو در شمال غرب کشور نصب شده و قابلیت تصویربرداری فوق پیشرفته برای تشخیص آنوریسم عروقی، انسدادهای عروقی، آمبولی ریه، نمایش عروق تومورها، عروق کرونر قلب و مغز و سایر نقاط بدن را دارد.

همچنین دستگاه آم‌آر‌آی  ۱/۵ تسلا با هزینه‌ای حدود یک میلیون یورو خریداری و با تهیه کلیه تجهیزات بی‌هوشی سازگار با آن نصب و راه‌اندازی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در آئین بهره‌برداری از این تجهیزات، گفت: بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان استان تامین شده است.

عابدین خرّم با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی در استان، گفت: در طول یک سال گذشته توانستیم چهار دستگاه ام‌آرآی را در شهرستان‌های استان راه‌اندازی کنیم که یکی از اهداف دولت نیز نصب و راه اندازی دستگاه های مورد نیاز مراکز آموزشی و درمانی است.

وی با قدردانی از خانواده مردانی آذری، گفت: آوازه خیّر بزگوار حاج کریم مردانی آذر در همه جای کشور پیچیده و ایشان نه تنها در راه‌اندازی، ساخت و احداث بیمارستان فعالیت می‌کنند بلکه در مدرسه‌سازی و کارهای خیر دیگر نیز گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

خرّم افزود: به همت این خیّر بزگوار و تلاش‌ها و حمایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دولت سیزدهم، بیمارستان تخصصی زهرا مردانی آذری در یک سال اخیر تکمیل شد که این بیمارستان در شمال غرب کشور بی‌نظیر است.

وی گفت: در حال حاضر نیاز این بیمارستان آمبولانس است که دو دستگاه آن توسط خیّر بزرگوار حاج کریم مردانی آذر اهدا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984676

مهمترین اخبار ایران و جهان: