نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 15:37

بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در رفسنجان به رقابت می‌پردازند

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: بیش از ۳ هزار داوطلب در مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در رفسنجان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عبدالرضا کاظمی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان امروز اظهار کرد: با توجه به اولین سال دو مرحله‌ای شدن کنکور،  تعداد ۳۶۵۶ نفر داوطلب رفسنجانی در چهار گروه آزمایشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۱۶۹۶ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج‌شنبه به رقابت می‌پردازند که تعداد ۵۷۰ نفر آقا و مابقی خانم هستند و در چهار حوزه امتحانی آزمون می‌دهند.

 کاظمی اضافه کرد: ۸۴۷ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کردند که ۵۹۰ نفر خانم و ۲۶۴ نفر آقا و ۶۹۰ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی هستند که ۴۸۶ نفر آقا و ۲۵۰ نفر خانم و صبح جمعه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۱۶ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند که ۱۶۴ نفر خانم و ۷۰ نفر آقا هستند که در عصر پنج‌شنبه آزمون می‌دهند و ۲۰۷ نفر در گروه آزمایشی هنر شرکت کرده‌اند که ۱۶۸ نفر خانم و ۵۲ نفر آقا هستند و در عصر جمعه با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در آزمون مرحله اول اختیاری بوده و نتیجه کلی اعلام می‌شود همچنین انتخاب رشته هم ندارد، ادامه داد: داوطلبان باید منتظر برگزاری مرحله دوم کنکور در تیرماه باشند و پس از اعلام نتایج اولیه آزمون تیرماه کسانی که حائز رتبه مجاز شده‌اند به‌صورت یکجا انتخاب رشته می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان افزود: داوطلبان مجازند یک و یا هردو آزمون مرحله اول و دوم را شرکت کنند و اگر کسی هردو مرحله را شرکت کرد نتایج هر آزمون که بهتر بود برای وی لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع مجدد کرونا و موج هشتم این ویروس، برای برگزاری مرحله اول کنکور اجرای پروتکل‌های بهداشتی طبق دستورالعمل سازمان سنجش خواهد بود تا با سایر نقاط کشور یکسان باشد

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 980732

مهمترین اخبار ایران و جهان: