نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 12:38

امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر حادثه دیده در برف و کولاک کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی استان کردستان، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان جهت امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک اعزام شدند.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بدنبال بارش های شدید برف که از روز گذشته در استان آغاز شد، به بیش از یک هزار مسافر و افراد در راه مانده در محورهای سنندج، قروه ، کامیاران و دهگلان امدادرسانی و اسکان اضطراری صورت گرفت.

جلالی افزود: از ساعت اولیه شروع بارش ها، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در سراسر شهرستان‌ها آماده باش بوده و جهت امداد رسانی به مسافران و در راه ماندگان و رهاسازی خودروها و ارائه خدمات مشغول به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون به بیش از یک هزار نفر از هموطنان عزیز در شهرستان ها امدادرسانی شده که از این تعداد به ۵۶۹ نفر اسکان اضطراری صورت گرفته و اقلام امدادی و بسته‌های تغذیه اضطراری توسط امدادگران و نجاتگران زحمت کش استان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه عنوان کرد: در پی بارش شدید برف و وضعیت بوجود آمده ۱۲۴ خودرو توسط تیم های عملیاتی رهاسازی شده و به ۸ مصدوم خدمات امدادی ارائه شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و ادامه ی بارش‌ها و وضعیت جاده‌ها، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند در غیر اینصورت حتما به توصیه‌های پلیس راه توجه نموده و تجهیزات امدادی و خصوصا زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تصریح کرد: امیدواریم که شاهد هیچگونه حوادثی نباشیم و به هموطنان عزیز این اطمینان را خواهیم داد که خادمان شما در جمعیت هلال احمر تا پایان وضعیت موجود در کنار شما خواهند بود و مشغول امدادرسانی هستند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 978032

مهمترین اخبار ایران و جهان: