نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 22:59

حمایت از دوگانه سوز کردن خودروها با پرداخت ۷۵ درصد هزینه

اردبیل - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در راستای حمایت از متقاضیان در دوگانه سوز کردن خودروها ۷۵ درصد هزینه به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحجت مدنی عصر سه شنبه در بازدید از کارگاه‌های مجاز تبدیل سوخت و دوگانه سوز کردن خودروهای اردبیل اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، ۴۴۰۰ خودرو در سطح منطقه دو گانه سوز شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۹۳۱ دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ خودرو دو گانه سوز شدند و ۵۳۱ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدنی با اشاره به آغاز دو گانه سوز کردن خودروهای مسافربر اینترنتی افزود: طرح تبدیل خودروهای مسافر بر شخصی به دو گانه سوز با اولویت ماشین‌های پر مصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل شروع شده است و براساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

وی گفت: دوگانه سوز کردن خودرو یکی از راه‌های مؤثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی شناخته شده و یکی از سالم‌ترین سوخت‌های رایج در تمام جهان می‌باشد.

مدنی تصریح کرد: برای خودروهای شامل طرح پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996232

مهمترین اخبار ایران و جهان: