نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 09:07

کشور در تولید مرغ منجمد با کیفیت موفق عمل نکرده است

گرگان- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: مردم ما بیشتر تمایل به مصرف مرغ گرم دارند و این به معنی آن است که نتوانستیم مرغ منجمد با کیفیت تولید و در بازار عرضه کنیم.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان سهم بزرگی را در تولید مرغ کشور داشته ولی متأسفانه مرغداران گلستان به دلیل تولید مازادی که در این فصل اتفاق می‌افتد و عوامل دیگر نظیر کاهش قدرت خرید مردم، در مقطعی با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: در جلسه‌ای که در دفتر وزارت کشور برگزار شد، این مسئله را مطرح کردیم که باید به سمت و سویی برویم که بتوانیم مازاد مرغ تولیدی استان را به کشورهای همسایه به خصوص به کشورهای عمان و عراق صادر کنیم.

یوسفی ادامه داد: اگر ما بخواهیم صادرات مرغ به کشورهای همسایه داشته باشیم باید به فکر برگشت ارز هم باشیم.

وی بیان کرد: اگر مرکز پشتیبانی، مرغ را خریداری و دپو کند و بعد از نزدیک شدن به انتهای تاریخ مصرف تازه به فکر توزیع مرغ بیفتد، دچار مشکل خواهیم شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: مردم ما بیشتر تمایل به مصرف مرغ گرم دارند و ما نتوانستیم ذائقه مردم را به سمت مصرف مرغ منجمد ببریم و این به معنی آن است که نتوانستیم مرغ منجمد با کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم.

یوسفی افزود: در همه جای دنیا مرغ منجمد خریداری می شود و در کشور ما مشتریان چندین مرغ گرم خریداری و در فریزرهای شخصی منجمد و به مرور استفاده می‌کنند ولی اگر مرغ‌های منجمد بازار کیفیت بالایی داشته باشد مشتریان از خرید مرغ منجمد استقبال خواهند کرد.

وی گفت: اگر به امید مرکز پشتیبانی باشیم که کار خرید مرغ را در زمان تولید مازاد بر عهده بگیرد مشکل حل نخواهد شد و باید صادرات مرغ با ارزی که توجیه اقتصادی داشته باشد انجام شود، زیرا در غیر این صورت صادرکننده، متضرر شده و صادرات را ادامه نخواهند داد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: استان گلستان در کشاورزی ظرفیت خوبی دارد ولی اگر بخواهیم از این ظرفیت بزرگ به درستی بهره مند شویم باید از خام فروشی محصولات کشاورزی پرهیز کرده و محصولات فرآوری شده را به بازارهای دنیا عرضه کنیم.

یوسفی ادامه داد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید از برگشت ارز معاف شوند، اگر این مشکل برطرف شود، تولید محصولات برای کشاورزان ما صرفه اقتصادی بهتری خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959432

مهمترین اخبار ایران و جهان: