نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:51

توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان باید در اولویت باشد

سرعین- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن بازگشت مجدد زندانیان باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جریان بازدید اعضای هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندان‌های استان اردبیل از یکی از کارخانه‌ها اظهار کرد: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن بازگشت مجدد زندانیان باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای اشتغال پایدار در زندان‌ها عامل مؤثر در پیشگیری و قطع چرخه بزه در جامعه است، گفت: اشتغال به کار زندانیان بهترین مسیر اصلاح و تربیت و زمینه‌ساز یک زندگی سالم برای فرد و خانواده آن‌ها است.

یاسر امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: حمایت مسئولان قضائی، صاحبان صنایع و کارآفرینان استان عامل مؤثر در ارتقای برنامه‌های اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده‌های آنان بوده که لازم است این حمایت‌ها استمرار داشته باشد.

وی افزود: همه ما باید برای رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم و نسبت به خانواده‌های زندانیان که در معرض آسیب‌های روحی، اجتماعی، عاطفی و روانی قرار دارند مراقبت ویژه داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل همچنین خاطر نشان کرد: ۶۵۰ نفر از مددجویان زندان‌های این استان با مجوز قضائی در کارگاه‌های تولیدی سطح شهر مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949932

مهمترین اخبار ایران و جهان: