نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:51

سهل انگاری در حوزه فرهنگی موجب جسور شدن دشمنان می شود

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: کم کاری و سهل انگاری ها در حوزه فرهنگی و عدم برخوردها موجب جسور شدن دشمنان و هتک حرمت‌ها می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه آستارا اظهار کرد: مراجعه سرمایه گذاران به ادارات و دفتر بنده نشان دهنده ظرفیت آستارا نسبت به سایر شهرستانهای استان گیلان برای سرمایه گذاری است ولی باید زیر ساختهای لازم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه این سرمایه گذاریها ایجاد اشتغال است افزود: این سرمایه گذاری ها فرصت مناسبی برای جوانان این منطقه است و از این رو مسئولان باید به جد پیگیر باشند تا در همایش و نمایشگاهی که با حضور معاون وزیر و مدیرکل گردشگری، استانداری گیلان برگزار شده بود به نتیجه برسد و این فرصت اشتغال برای شهرستان فراهم شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به وقایع اخیر در گمرک آستارا گفت: علی رغم همه تلاش‌ها و خدمات رسانی ۲۴ ساعته و اولویت بندی ترددها به دلیل اینکه در گذشته زیر ساختهای مناسبی ایجاد نشده و در این میان عده‌ای هم خود را صاحب حق می‌دانند و به دلیل مالکیت تعداد زیادی خودرو خواهان اولویت در تردد هستند.

وی مطالبه عده‌ای از تاجران و فعالان این حوزه بویژه در بحث مواد غذایی و کشاورزی نیز این است که محصول آنها نهایتاً تا ۱۰ روز باید بدست مصرف کننده برسد، ادامه داد: اما محصولاتی وجود دارد که ماندگاری بیشتری دارند و اگر ۲ ماه هم بماند مشکلی ایجاد نمی‌شود که بر این اساس انتظار می‌رود مواد دارای ماندگاری پایین مانند سبزیجات و صیفی جات در اولویت قرار بگیرند.

حجت الاسلام باقری به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یقیناً این اهانت اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود، نه تنها شارلی ابدو بلکه سایر نشریات و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب هم چنین جسارت‌هایی کرده و می‌کنند اما با این اهانت و جسارت راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: اهانت، توهین، جسارت و مسخره کردن کار انسان‌های ضعیف است و چون کاری از دستش برنمی آید و نمی‌تواند و در میدان عمل کاری کند شروع به اهانت و تهمت زدن می‌کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به کم کاری‌ها در حوزه فرهنگی گفت: در مسائل فرهنگی حالت تهاجمی نداشته و سیاست کلی نظام نیز همین است البته گاهی موضع انفعالی نیز داریم کدام جشنواره و مسابقه و فعالیت فاخر و ارزشمند در سطح منطقه و بین الملل برگزار شده و چهره خوبی از جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شده است، در کدام جشنواره و مسابقه نقاشی موسیقی فیلم تئاتر اثر خوب و قابل توجه برای نشان دادن چهره نظام و اسلام و یا چهره نفاق و دروغ برگزار شده است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: کم کاری و سهل انگاری‌ها در حوزه فرهنگی و عدم برخوردها موجب جسور شدن دشمنان و هتک حرمت‌ها می‌شود که باید در این زمینه قوی‌تر عمل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974776

مهمترین اخبار ایران و جهان: