نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 14:37

امام جمعه موقت اصفهان: کلید تمامی خوبی‌ها در زبان نیک است

امام جمعه موقت اصفهان با تبیین این موضوع که گفتار و رفتار انسان حتی اگر بدون مفهوم باشد توسط ملائک الهی ثبت می‌شود گفت: سخنان باید پشتوانه حکیمانه داشته باشد و حتی در فضای مجازی نیز باید از نوشتار و گفتار مراقبت صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان  با سفارش به رعایت خود وهمه شما نمازگزاران به تقوای الهی و ترک معصیت گفت: خداوند در سوره الرحمن می‌فرماید بیان از جمله ویژگی‌های فطری انسان است و  در فرازی از دعای حضرت مهدی(عج) آمده است که خدایا زبان ما را بر راستگوئی و گفتار حکیمانه استوار کن، بنابراین زبان و سخن ما نقش مهمی در سعادت انسان ایفا می‌کند، حضرت علی (ع)  نیز می فرمایند اگر انسان زبان نداشت مجسمه‌ای بیشتر نبود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام باقر(ع) که کلید تمامی خوبی‌ها در زبان نیک است اظهار داشت: تنها با یک کلمه،  جنگ‌های بسیاری آغاز و پایان می یابد، بنابراین اگر زبان کنترل نشود سختی و مشقت ایجاد می‌شود.

وی تبیین این موضوع که گفتار و رفتار انسان حتی اگر بدون مفهوم باشد توسط ملائک الهی ثبت می‌شود و در روز حسابرسی تمامی این اظهارات بررسی می‌شود خاطر نشان کرد: باید سخنان ما پشتوانه حکیمانه داشته باشد و حتی در فضای مجازی نیز باید مراقبت از نوشتار و گفتار صورت گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در نماز جمعه امام جمعه باید با نیت خالصانه باید به مردم توجه کند، زیرا مردم نقش مهمی را ایفا می‌کنند و خواسته‌های توده مردم را دنبال کنند، در این صورت امام جمعه باید رو به خلق خدا سخن بگوید، بنابراین نماز جمعه از اهمیت بسیار بالایی در اسلام برخوردار است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب مسئله غزه موضوع بین المللی دانستند و گفتند این مسئله مربوط به تمامی آزادی خواهان جهان است و در این موضوعات دست خدا را ملاحظه می‌کنیم، امروز تمامی تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که مردم غزه پیروز و اسرائیل شکست خورده است. امروز شاهدیم بیش از ۱۰۰ روز است طوفان در لانه عنکبوت افتاده است.

محمودی با اشاره به شهادت  تعداد زیادی از مردم غزه و زنان و کودکان بی گناه در جنگ ۱۰۰ روز غزه گفت: اسرائیل  تاکنون نتوانسته به هیچیک از اهداف خود در این جنگ دست پیدا  کند و ان شاالله با یاری خداوند و بزودی این غده سرطانی از جهان محو خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642676

مهمترین اخبار ایران و جهان: