نیوز سیتی!
26 اسفند 1402 - 10:37

یوشکا فیشر: اروپا در حال حاضر توانایی دفاع از خود را ندارد

وزیر امور خارجه سابق آلمان ضمن تاکید بر لزوم تقویت قابلیت اتحادیه اروپا برای بازدارندگی و دفاع از خود با توجه به تحولات اخیر از جمله جنگ اوکراین در عین حال گفت که اروپا در حال حاضر این توانایی را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، یوشکا فیشر، وزیر امور خارجه سابق آلمان ازحزب سبز بر این عقیده است که اروپا باید به سرعت "قادر به بازدارندگی شود تا هر متجاوز احتمالی حتی به حمله به این منطقه فکر نکند."

این مقام سابق آلمانی 75 ساله در سخنانی گفت: اکنون زمان تمرکز بر بودجه های متوازن نیست. "ما باید قادر به بازدارندگی باشیم، ما باید قادر به دفاع از خود باشیم."

فیشر تاکید کرد: در اوایل نوامبر، اروپا ممکن است با روسیه‌ای که برای قدرت جهانی در شرق تلاش می کند و آمریکای انزواطلب تحت رهبری دونالد ترامپ در غرب روبرو شود. این موقعیت استراتژیکی که ما در آن زمان در آن قرار خواهیم گرفت یک موقعیت بسیار بسیار ناخوشایند است. آیا ما می توانیم به عنوان اروپایی از خود محافظت کنیم؟ من صادقانه اعتقاد دارم که در حال حاضر این چنین نیستیم. ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا این چنین شویم.

فیشر در بخش دیگری از این سخنان گفت هرگز فکر نمی کرد روزی چنین جملاتی را بگوید. اما: "زمان به طور چشمگیری تغییر کرده است."

وی در مورد بحث فعلی در مورد تحویل موشک کروز تاروس به اوکراین، گفت که توصیه نمی شود که بی وقفه در ملاء عام در مورد آن بحث شود، زیرا این موضوع تاثیر کمی بر رئیس جمهور روسیه خواهد داشت. او گفت: "شما می خواهید این کار را انجام دهید یا نه، اما برای مدت طولانی در مورد آن بحث نکنید. وی در ادامه گفت: اگر اوکراین نتواند استقلال خود را حفظ کند، پوتین متوقف نخواهد شد. مماشات یک گزینه نیست، و روسیه هر روز به مرز شرقی ما نزدیکتر می شود. از این نظر ما در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1687232

مهمترین اخبار ایران و جهان: