نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 22:46

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در بوشهر برگزار شد

امروز آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بوشهر در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعیده حسنی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی استان بوشهر عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در بوشهر، اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره تجسم هنر بوشهر با نگرشی همه‌جانبه به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های خلاقانه در خلق آثار هنری و رویکرد ارائه هنر هنرمندان مولف در استان بوشهر شکل گرفت و در این راستا بر این باور بودیم که هنر خلاق، بدیع و مبتنی بر نگاه و نگرش خلاقانه هنرمند را باید ارج نهاد.  

وی افزود: دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تجسم هنر از بدو دریافت شیوه‌نامه جشنواره از مرکز ضمن مطالعه و ارزیابی آن ضمن برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با موسسه هنرهای تجسمی استان و هنرمندان و تشریح و بررسی شیوه نامه نسبت به برنامه‌ریزی جشنواره با محوریت شناسایی هنرمندان مولف استان، اطلاع‌رسانی فراخوان و دریافت آثار متعدد و رزومه هنرمندان، بازبینی و نسبت به ارسال آن به دبیرخانه مرکز اقدام نمود.   

حسنی بیان کرد: در فرآیند دریافت آثار و شناسایی هنرمندان ۴۰ اثر از ۹ هنرمند در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی از ۱۴ لغایت ۱۸ بهمن ماه به نمایش درآمد.  

وی افزود: این جشنواره عرصه‌ای برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، نگرش‌ها و اندیشه‌های هنری هنرمندان تجسمی استان بود که در رشته‌های هنری مختلف ارائه شد.  

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر و عضو انجمن هنرهای تجسمی استان بوشهر در پایان سخنان خود از حضور و مشارکت هنرمندان ارجمندی که با شرکت ارزشمند خود در شانزدهمین جشنواره تجسم‌هنر بوشهر موجب رشد و بالندگی این رویداد بزرگ هنری و گوشه‌ای از هنر والا، شایسته و خلاق استان بوشهر را به نمایش گذاشتند، تشکر کرد. 

همچنین در این آیین از هنرمندان حاضر در نمایشگاه "تجسم هنر بوشهر" و پیشکسوتان حوزه هنرهای تجسمی "علی بهی‌پور" و "حسین کارگر" تجلیل شد و گروه انجمن موسیقی استان به اجرای موسیقی پرداخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664776

مهمترین اخبار ایران و جهان: