نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 22:14

مدارس مشهد، فردا تعطیل نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تصمیم کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان برای ادامه فعالیت مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان که عصر روز جمعه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نظر به پیش‌بینی انباشت آلاینده ها و بروز پدیده اینورژن در مشهد مقدس برای فردا شنبه ۹ دی ماه در ساعات ابتدایی صبح از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهر مشهد مقدس و نیز تشدید غلظت آلاینده های گازی در روز شنبه تا حوالی ظهر و گزارش‌های رسیده، اطلاع‌رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش‌رو به شهروندان صورت پذیرد.

وی افزود: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و تاکید بر استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای این پدیده و نیز عدم فعالیت در فضاهای ورزشی رو باز خصوصاً در ساعات ابتدایی صبح فردا شنبه 9 دی ماه همراهی کنند.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی، لاستیک سوزی و … ممنوع است و با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلیس راهور نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی بطور جدی برخورد خواهد کرد. همچنین رانندگان خودروها با عنایت به بروز پدیده مه گرفتگی و کاهش سطح دید، تمامی موارد ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را در این خصوص رعایت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش‌آموزان حساس و دارای بیماری زمینه‌ای در شیفت صبح، اطلاع‌رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد و همچنین مصوب شد، اداره کل آموزش و پرورش نسبت به محدود نمودن برگزاری صف ابتدای صبح مدارس و نیز جلوگیری از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز در مدارس اقدام نماید.

اله پور ادامه داد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می‌شود و باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس، پیش بیمارستانی و درمانی آمادگی لازم را جهت پذیرش بیماران تنفسی و قلب و عروقی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی و عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین به شهروندان توصیه می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620032

مهمترین اخبار ایران و جهان: