نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 00:30

نیروی هوایی اوکراین: مقابله با موشک‌های روسیه بسیار دشوار است

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت که مقابله با انواع موشک‌های روسیه و رهگیری آن‌ها دشوار است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه اعتراف کرد که مقابله با موشک‌های روسیه دشوار است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین»، سرهنگ ایحنات گفت: «روسیه نقشه‌های کاملا متفاوتی دارد. می‌خواهد مناطقی را تخریب و ویران کند و بر این اساس با انواع مختلف موشک به مناطق مورد نظر حمله کند.»

وی افزود که موشک‌های بالستیک  مانند «اسکندر-ام» که  صبح سه شنبه به سمت اوکراین شلیک شد، بسیار سریع و رهگیری آن‌ها دشوارتر است.

وی گفت: «هر زمان گزارش هایی مبنی بر استفاده از موشک‌های بالستیک به گوش می‌رسد، باید مراقب خود و خانواده خود باشید.»

شهر «خارکف» در اوکراین مورد اصابت موشک‌های «اس-۳۰۰» یا «اس-۴۰۰» روسیه قرار گرفت.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین ادامه داد:«مشکلات سیاسی در آمریکا و عدم تمایل برخی کشورهای اروپایی به ارائه کمک‌های نظامی بیشتر یک مشکل است. به همین دلیل ما به دنبال راه حل هستیم. ما باید منتظر بسته‌های کمکی باشیم.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

 نشریه «اشپیگل» گزارش داده که پارلمان آلمان، از کشورهای عضو ناتو و حامی اوکراین   پیش‌نویس یک مصوبه درباره ارسال موشک‌های کروز تاوروس بهاین کشور را رد کرده است. این مصوبه ۱۷۸ رای مثبت در برابر ۴۸۵ رای منفی دریافت کرد. نمایندگان حزب سبزها و حزب دموکراتیک آزاد آلمان که اخیرا از افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین حمایت کرده بودند، با قطعنامه مذکور به دلیل اختلافات سیاسی داخلی مخالفت کردند.

این دو حزب این قطعنامه مطرح شده از سوی احزاب «اتحاد دموکرات مسیحی/اتحاد سوسیال مسیحی» را به عنوان تلاشی برای یافتن برتری تاکتیکی در بحث‌های سیاسی داخلی در آلمان مورد انتقاد قرار دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647732

مهمترین اخبار ایران و جهان: