نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 15:01

توسعه همکاری محور دیدار مقامات تاجیکستان و سازمان فائو

مقامات تاجیکستان و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد مسائل اجرای پروژه‌های این سازمان بین‌المللی در این کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عصمت‌الله نصرالدین» معاون اول وزیر امور خارجه تاجیکستان با «آلیگ گوچگلدی‌اف» رئیس سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار، وضعیت موجود و چشم‌انداز توسعه همکاری بین تاجیکستان و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد و همچنین روند اجرای پروژه‌های سازمان مذکور در این کشور را بررسی کردند.

تاجیکستان و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد از زمان پیوستن این کشور به سازمان مذکور در سال 1995 همکاری می‌کند. کمک‌های فائو در ابتدا بر اقدام اضطراری کوتاه‌مدت به شیوع ملخ‌ها و همچنین حمایت در دوران برقراری صلح و ثبات بعد از جنگ شهروندی متمرکز بود.

متعاقبا، تمرکز روابط بین دو طرف به فعالیت‌های بازسازی و توسعه برای ایجاد یک بخش کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی و تغذیه معطوف شد.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1945 توسط 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تاسیس شد و در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد.

هدف این سازمان که مقر آن در شهر رم کشور ایتالیا است، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان، ایجاد امنیت غذایی، مبارزه با سوءتغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1670132

مهمترین اخبار ایران و جهان: