نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 16:04

افتتاح 2 گذرگاه در مرز ازبکستان و قرقیزستان

گذرگاه‌های مرزی گمرکی بین ازبکستان و قرقیزستان «اوچ‌قرغان» و «کینگسای» تا پایان سال جاری میلادی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، گذرگاه‌های مرزی گمرکی بین ازبکستان و قرقیزستان «اوچ‌قرغان» و «کینگسای» تا پایان سال جاری میلادی افتتاح می‌شود.

هم اکنون در ناحیه «اوچ‌قرغان» استان «نمنگان» اقدامات بازسازی گذرگاه مرزی که ازبکستان را به قرقیزستان متصل می‌کند به سرعت در دست انجام است که در 10 کیلومتری جاده «اوچ‌قرغان- مدنیت» در محله «بستان» واقع است.

به گزارش استانداری، طرح مشابهی در گذرگاه گمرک «کینگسای» در روستای قرقیزستان «قیزیل تو» استان «جلال آباد» نیز در دست اجرا است که برنامه ریزی می‌شود هر دو گذرگاه در سال جاری میلادی به بهره‌برداری رسد. 

لازم به ذکر است که بین دو کشور 15 گذرگاه مرزی وجود داشت اما بسیاری از آنها مدت‌ها است که بسته است. هم اکنون برخی از آنها به تدریج بازگشایی می‌شوند. 

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ازبکستان و قرقیزستان گذرگاه‌های بازرسی «مینگ تپه»- «قره- باغیش» در مرز ناحیه «مرحمت» استان «اندیجان» ازبکستان و ناحیه «آراوان» استان «اوش» قرقیزستان، همچنین «خان آباد» - «بیک آباد» واقع در شهر «خان آباد» استان «اندیجان» و ناحیه «سوزک» استان «جلال آباد» را باز کردند. آنها از سال 2010 میلادی مسدود شده بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1670276

مهمترین اخبار ایران و جهان: