نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 01:44

جزییات دقیق از توسعه راه های روستایی در دولت سیزدهم

علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره توسعه راه های روستایی در دولت سیزدهم گفت: توسعه راه‌ها، پیش‌نیاز اصلی توسعه کشور است.

متاسفانه در دولت‌های قبل، شاهد فرصت‌سوزی در حوزه راه و ریل بودیم. در حال حاضر توجه ویژه‌ای به توسعه راه‌ها شده است.

در مناطق مختلف کشور و به خصوص استان‌های مرزی شاهد حجم بالای توسعه، اصلاح و بهسازی محورهای مواصلاتی بوده‌ایم. ببینید بگذارید برای تان مثال هایی بزنم که بیشتر مسئله ملموس شود ، من این توسعه را در کل کشور دارم اما مثلا بگذارید در شهرستان خودم بگویم در قوچان. ما یک شهر مرزی هم هستیم که در دو استان هم قرار گرفته ایم.

ما مثلا در مرز ترکمنستان مان از قوچان به باجگیران محور خطرناکی بود که در همین ماه های اخیر مسیر اصلاح این نقاط حادثه ساز آغاز شده و پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

یا راه های قوچان به فاروج و قوچان به مشهد و چناران تقریبا تمام مسیرهای پر خطر بهبود یافته است. خب من قبلا نطق هایی را در صحن داشتم و واژه فرصت سوزی راه ها و رل ها استفاده کرده بودم اما الان با آنچه نه فقط در حوزه شهر خودم که در کل کشور می بینم، این مشکل به طور مشخص برطرف شده است.

باور کنیم زیرپایه توسعه کشور ، به توسعه راه ها گره خورده است. امیدوارم این مسیر خوب که آغاز شده تداوم داشته باشد. این عضو کمیسیون عمران با اشاره به بازدید معاونان وزیر مسکن از پروژه‌های روستایی افزود: من برای خودم وجود این اراده در دولت برای حمایت از توسعه پروژه های راه روستایی قابل تقدیر است.

 

اینکه حل مشکل جاده های روستایی با سفارش وزیر ، سبب می شود تا شخص معاون وزیر به شهرستان ها و استان ها برود و تصمیمات تخصصی در حل مشکلات گرفته شود یک اتفاق خوشایند است.» او ادامه داد:« البته نمایندگان استان های مختلف خود بهتر از همه در جریان میزان افتتاح پروژه ها هستند و دیدم یکی از همکارانم در هرمزگان درباره افزایش احداث جاده های روستایی سخن گفته ابودند .

آنچه هم ما در دیگر نقاط کشور می بینیم این است که بخش زیادی از پروژ‌ه راه های نیمه‌کاره روستایی دولت‌های قبل در دولت فعلی به سرانجام رسید. این پیگیری مستمر مجموعه وزارت مسکن موجب افزایش رضایت مردم شده است.»

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657532

مهمترین اخبار ایران و جهان: