نیوز سیتی!
11 فروردین 1403 - 15:13

آنروا: غزه به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده است

کمیسر کل آنروا درباره وضعیت بحرانی بیش از ۲ میلیون نفر در غزه در سایه محاصره سنگین این منطقه و عدم رسیدن کمک‌ها هشدار داده و تاکید کرد که غزه تبدیل به مکانی غیر قابل زندگی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) بار دیگر با هشدار درباره پیامدهای بحران گرسنگی در غزه و افزایش مرگ و میر در این منطقه بر اثر سوء تغذیه، از کشورهای جهان خواست تا اقدامات جدی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره غزه انجام دهند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا امروز شنبه اعلام کرد که اسرائیل باید اجازه ورود کاروان‌های حامل کمک‌های غذایی به نوار غزه را بدهد.

این مسئول آنروا همچنین خواستار باز شدن گذرگاه‌های زمینی بیشتر برای تسهیل روند کمک‌رسانی به غزه در بحبوحه هشدارهای بین‌المللی درباره قحطی در این منطقه شد.

کمیسر کل آنروا از همه کشورهای جهان خواست تا فشارها را برای اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ورود کمک‌ها به غزه، بیشتر کنند و همه اقدامات لازم جهت اطمینان از رسیدن کمک‌های اساسی به همه ساکنان غزه را انجام دهند.

وی همچنین از کشورهای جهان خواست تا در تصمیم خود مبنی بر تحریم آنروا بعد از اتهامات واهی اسرائیل علیه این آژانس تجدید نظر کنند؛ چرا که برای مقابله با بحران قحطی در غزه نیاز به انجام اقدامات شجاعانه است.

فیلیپ لازارینی درباره تداوم وخامت اوضاع زندگی بیش از 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه هشدار داده و تاکید کرد که غزه تبدیل به مکانی غیرقابل زندگی کریمانه شده است.

کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی اخیرا با اشاره به وضعیت فجیعی که مردم غزه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه علیه این منطقه تجربه می‌کنند اعلام کرد که بودجه این آژانس برای انجام فعالیت‌های آن تنها تا ماه مه یعنی کمتر از دو ماه دیگر جوابگو بوده و بعد از آن بودجه آنروا تمام می‌شود. تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از ورود کاروان‌های وابسته به آژانس آنروا به شمال غزه، به معنای جلوگیری از زنده ماندن افرادی است که در معرض خطر مرگ هستند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه هشدار داد که زمان رو به اتمام است و موانع دسترسی به کمک رسانی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است که بیش از 1.1 میلیون نفر در غزه با سطح شدید ناامنی غذایی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال کمک‌های زمینی به غزه با هدف نجات جان مردم این منطقه به ویژه در شمال که با یک بحران هولناک مواجه است، وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692832

مهمترین اخبار ایران و جهان: