نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 15:02

آلمان: ابتکار عمل در جنگ اوکراین در دست ارتش روسیه است

یک مقام وزارت دفاع آلمان می‌گوید که ارتش روسیه در سال 2024 کمکهای نظامی بیشتری را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ مقامات ارشد وزارت دفاع آلمان می‌گویند که «در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد».

 مسئول کارگروه هماهنگی کمکهای نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان ژنرال کریستین فرودینگ می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سیستم دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی «شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه» در طول یک سال گذشته است. 

کریستین فرودینگ اضافه کرد که «آلمان قرار است در سال 2024 حدود 10 هزار نظامی ارتش اوکراین را آموزش بدهد». 

درحالیکه کشورهای غربی وعده ارسال جنگنده و سیستمهای پدافند هوایی به ارتش اوکراین داده‌اند اما ارسال این تجهیزات نظامی با کندی پیش می‌رود. یک رسانه دانمارکی اخیرا گزارش داد که ارسال 6 جنگنده اف-16 که قرار بود تا پایان سال 2023 به اوکراین فرستاده شود باز هم به تاخیر افتاده است.

ناکامی ارتش اوکراین در ماههای اخیر اوکراینی‌ها را به سمت هدف قرار دادن اهداف و زیرساختهای غیرنظامی سوق داده است. در تازه ترین رویداد حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین به یک بازار در استان دونتسک که تحت کنترل روسیه قرار دارد منجر به کشته شدن دست کم 27 غیرنظامی و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد. 

 

حمله اوکراین به یک بازار در دونتسک

 

 

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022  آلمان تا کنون بیش از 10 هزار نظامی ارتش اوکراین را در خاک این کشور آموزش داده است. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645876

مهمترین اخبار ایران و جهان: