نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 12:06

حل مسائل کشور در گرو ریل‌گذاری مناسب مجلس

استاندار اردبیل حل مسائل کشور را در گرو ریل‌گذاری مناسب مسیر از سوی مجلس دانست و گفت: تبیین اهمیت انتخابات مجلس برای مردم در حل مسائل و ارتقای جایگاه استان، اخذ بودجه و نقش موثر نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی صبح امروز در همایش یک روزه اعضای هیأت‌های اجرایی، نظارت و روسای هیأت‌های بازرسی انتخابات استان، اظهار کرد: انتخابات همیشه یک اصل و اساس مهم در کشورمان محسوب می‌شود و باید اهمیت انتخابات مجلس برای مردم در حل مسائل و ارتقای جایگاه استان، اخذ بودجه و نقش موثر نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها، تبیین شود.

وی افزود: با توجه به وجود برخی مسائل و مشکلات در کشور، حل این مسائل و مشکلات در گرو ریل‌گذاری مناسب مسیر کشور از سوی مجلس شورای اسلامی است و بنابراین انتخابات مجلس در سرنوشت مردم، تأثیرگذاری مستقیم و حداکثری دارد و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی منجر به انتخاب نمایندگانی دلسوز، کارآمد و موثر می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به پیش‌بینی ملی درباره مشارکت مناسب مردم استان در انتخابات، بیان کرد: نقش عوامل انتخابات در تحقق مشارکت گسترده مردم مهم بوده و باید همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات، اصل بی‌طرفی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

دشمن برای اقدامات بعدی خود منتظر نتیجه انتخابات است

عاملی ادامه داد: دشمنان‌ کشورمان کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌المللی در دست داشتند، تقریبا به شکل کامل کنار گذاشتند تا نظاره‌گر انتخابات باشند؛ تجربه ثابت کرده است که اگر حضور حداکثری مردم را شاهد باشند از مواضع خود عقب‌نشینی قابل توجهی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نظر قانون درباره تعیین صلاحیت‌ها فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: در قانون به صراحت اعلام شده است که علت رد صلاحیت‌ها به شخص کاندیدا اعلام شود، ولی متولیان می‌توانند ملاک‌های کلی تأیید و رد صلاحیت‌ها را برای مردم تبیین کنند تا با شبهه‌آفرینی‌‌های دشمنان مقابله شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مسؤولان استان اردبیل با اطلاع‌رسانی دستاوردهای گوناگون دولت در استان برای مردم، در اعتمادآفرینی و زمینه‌سازی به‌منظور مشارکت گسترده مردم در انتخابات ایفای نقش کنند.

عاملی گفت: افزوده شدن ۱۳۷ کیلومتر به طول بزرگ‌راه‌ها، اجرای بیش از ۱۰ پست برق ۶۳ کیلوولت، آغاز اجرای خط دوم انتقال گاز، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفتن راه‌آهن اردبیل - میانه، اجرای طرح آب‌رسانی به بیش از ۴۰۰ روستا، تجهیز فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد و کاهش چشم‌گیر لغو پروازها، تأمین اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پایاب خداآفرین و رونق کسب‌وکارهای گردشگری، از جمله اقدامات ۲ سال گذشته بوده که تبیین آن‌ها به مردم برای اعتمادآفرینی ضروری است.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634176

مهمترین اخبار ایران و جهان: