نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 13:10

صدور ۱۹ مجوز گلخانه کوچک مقیاس در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد، از صدور ۱۹ مجوز گلخانه کوچک مقیاس در محمودآباد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ فقره مجوز بهره‌برداری گلخانه‌ کوچک مقیاس به مساحت ۳هزار و ۲۰۲ مترمربع و چهار فقره پروانه تاسیس گلخانه گل و گیاه زینتی به مساحت ۷۵۸ مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شده است.

محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، با اشاره به اینکه نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می‌تواند در زمینه اشتغالزایی روستائیان سهم بسزایی داشته باشد، گفت: ۱۵ فقره مجوز بهره‌برداری گلخانه کوچک مقیاس و چهار فقره پروانه تاسیس گلخانه مقیاس کوچک گل و گیاه زینتی از طریق پنجره واحد در شهرستان محمودآباد صادر شد.

وی افزود: تاکنون ۱۵ فقره مجوز بهره‌برداری گلخانه‌ کوچک مقیاس به مساحت ۳هزار و ۲۰۲ مترمربع و چهار فقره پروانه تاسیس گلخانه گل و گیاه زینتی به مساحت ۷۵۸ مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اشتغال‌زایی ۱۰نفر در این طرح‌ها، تصریح کرد: گلخانه‌های کوچک مقیاس، با اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

وی اظهار کرد: با توجه به صدور ابلاغ دستورالعمل سامان‌دهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده یا بافت شهری و روستایی اجازه تأسیس و فعالیت دریافت می‌کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638476

مهمترین اخبار ایران و جهان: