نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 17:09

معاون وزیر امور خارجه: صادرات خرما با ایجاد بازارهای جدید در دستور کار قرار دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: افزایش صادرات خرما با ایجاد بازارهای جدید در دستور کار معاونت دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ظهر امروز در بازدید از طرح‌های صنعتی و تولیدی دشتستان، اظهار داشت: در این سفر به استان بوشهر مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان بررسی می‌شود.

وی افزود: توسعه صادرات و واردات و حل مشکلات فعالان اقتصادی در این عرصه مورد توجه ویژه قرار دارد.

صفری، توسعه سرمایه‌گذاری و حل مشکلات این حوزه در تأمین تجهیزات و تکنولوژی‌های لازم را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: وزارت امور خارجه در حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش ویژه‌ای دارد و بازارهای جدید در این عرصه روز به‌روز اضافه می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: در حل مشکلات فعالان اقتصادی ضمن دعوت آنان به مرکز کشور و نشست با دستگاه‌های مرتبط، برطرف شدن مشکلات آنان در دستور کار قرار می‌گیرد.

صفری با بیان اینکه با شناسایی بازارهای جدید در جهان، مشکلات صادرکنندگان برطرف می‌شود، تصریح کرد: افزایش صادرات خرما با ایجاد بازارهای جدید در دستور کار معاونت دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ابعاد گوناگون تولید محصولات مختلف کشاورزی، صنعتی، شیلات و دیگر عرصه‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار است و از آن طرف قرار گرفتن در حاشیه خلیج‌ فارس زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش افزایش داده است که در این راستا به صادرات محصولات استان بوشهر کمک می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632232

مهمترین اخبار ایران و جهان: