نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 20:36

بلینکن: دیروز در دریای سرخ حمله بزرگی علیه ما با پهپادهای پیشرفته صورت گرفت

وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی گفت که روز گذشته در دریای سرخ حمله بزرگی علیه اهداف این کشور با پهپادهایی که از فناوری بالایی برخوردار بودند، صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه از حمله پهپادی بزرگی به اهداف این کشور در دریای سرخ خبر داد.

وی گفت: «روز گذشته با حمله بزرگی در منطقه دریای سرخ توسط پهپادهایی که از فناوری بالایی برخوردار بودند، مواجه شدیم».

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که این پهپادها توسط نیروهای مسلح انصارالله یمن و با کمک امکاناتی که ایران در اختیار نیروهای تحت کنترلش قرار می‌دهد، انجام شده است.

بلینکن اضافه کرد: «چاره‌ای جز واکنش به تهدیدات حوثی‌ها برای دریانوردی در دریای سرخ وجود ندارد و پیامدهای سختی برای تهدیدات حوثی‌ها برای دریانوردی در دریای سرخ وجود دارد».

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه، ۱۰ ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش طی عملیات نظامی مشترک، یک کشتی آمریکایی را مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه این کشتی حامی جنایات رژیم صهیونیستی بوده تصریح کرد که این عملیات، پاسخ اولیه‌ به حمله خائنانه دشمن آمریکایی به نیروی دریایی کشور ما بود.

سریع با تاکید بر اینکه صنعاء از برخورد متناسب، با تمامی تهدیدات خصمانه در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور، مردم و امت خود تردید نخواهیم کرد، تاکید کرد  «تا زمانی که محاصره غزه تمام نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، ادامه خواهیم داد».

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز در بیانیه‌ای ادعا کرده بود که نیروهای یمن «حمله پیچیده»ای را در دریای سرخ با پهپادهای تهاجمی انتحاری، موشک‌های کروز و بالستیک ضد کشتی انجام دادند. 

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم ساعات بامداد اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حرکت پرتابه‌های مشکوک در آب‌های دریای سرخ نزدیک به یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» نیز گفت که یک نفتکش، سه قایق را مشاهده کرده که از آن‌ها دو موشک به سمتش شلیک شدند.

طی عملیات طوفان الاقصی ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد. آمریکا هم در مقابل ائتلافی دریایی تشکیل داد که تاکنون بارها مورد حمله نیروی دریایی صنعاء قرار گرفته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633732

مهمترین اخبار ایران و جهان: