نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 17:47

گشایش دفاتر یادبود شهدای اقدام تروریستی کرمان در سفارتخانه‌های ایران در باکو و توکیو

دفاتر یادبود شهدای اقدام تروریستی کرمان در سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان از جمله باکو و توکیو گشایش یافت و مقامات این کشورها با حضور در سفارتخانه‌های ایران با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان که منجر به شهادت ده‌ها تن از هموطنان ایرانی و جراحت بیش از ۲۰۰ نفر دیگر شد، دفاتر یادبودی در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر نقاط جهان گشوده شد.

در همین راستا دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی کرمان از روز دوشنبه ۱۸ دی ماه به مدت دو روز در محل سفارت ایران در باکو گشایش یافت و شاهین مصطفی یف معاون نخست‌وزیر به نمایندگی از دولت جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود، این فاجعه را به دولت و ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان آروزی شفای عاجل کرد. 

سفرا و کارداران کشورهای روسیه، عربستان، چین، ترکیه، عراق، فلسطین، افغانستان، یونان، بلغارستان، ونزوئلا، اندونزی، لیبی و ... نیز در روز اول این مراسم با حضور در سفارت ایران با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند. حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان و شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز در پیام‌های جداگانه ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند. 

از سوی دیگر، دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی کرمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به مدت ۲ روز گشوده شد. تعدادی از مقامات دولتی، سفرا و دیپلمات‌های خارجی و همچنین فعالان عرصه سیاسی و فرهنگی ژاپن، با حضور در سفارت و امضای دفتر یادبود، با دولت و ملت ایران و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و به شهدای حادثه ادای احترام کردند.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه ژاپن هم به نمایندگی از دولت ژاپن دفتر یادبود را امضا کرد. از سوی دیگر، وزارت امور خارجه ژاپن نیز با صدور پیامی ضمن محکوم کردن شدید این واقعه، مراتب همدردی و تسلیت خود را به مردم ایران اعلام کرد.

در پی حمله تروریستی اخیر در کرمان، پرچم جمهوری اسلامی ایران در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا از جمله در باکو و توکیو به حالت نیمه افراشته درآمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632276

مهمترین اخبار ایران و جهان: