نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 15:59

بهره‌برداری نیروگاه ۴مگاواتی هوتن در دهه فجر

استاندارگلستان گفت: نیروگاه چهار مگاواتی روستایهوتن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت بوده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در سفر یک روزه خود به نقطه مرزی شهر کرند در جمع مردم روستای هوتن حاضر شد و اظهارکرد: نیروگاه چهار مگاواتی روستای هوتن که از سالهای گذشته احداث شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت تکمیل قرار‌گرفته و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با تکمیل این نیروگاه مشکل برق روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس شامل، کرند، هوتن، آی‌تمر و روستاهای مراوه‌تپه  را مرتفع می‌کند و باعث پایداری برق منطقه می‌شود.

استاندار گلستان با قدردانی از استقبال پرشور مردم روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: برای نشاط و شادابی جوانان روستای "هوتن" زمین چمن احداث می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر جاده گنبدکاووس به داشلی‌برون و نوار مرزی کرند که در ماههای گذشته براثر سیل  تخریب شد با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای گلستان تا دهه فجر بازسازی و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

زنگانه گفت: معابر خاکی روستای هوتن توسط بنیاد مسکن استان زیرسازی و آسفالت می‌شود.

 

گفتنی است نیروگاه چهارمگا واتی هوتن با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال دوره ساخت ۵۰ نفر و اشتغال ۹ نفر در زمان بهره‌برداری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌مندی آن، مشکل ولتاژ برق پنج هزارو ۷۲ نفر اشتراک عادی  و دو مشترک سنگین(صحرای سبز کرند و چات)، هفت پاسگاه و مشتمل بر ۱۴ روستا رفع خواهدشد.

پایان پیام /۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641132

مهمترین اخبار ایران و جهان: