نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 22:30

برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از برخورد جدی پلیس راهور استان با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه هوا در تبریز گزارش مختصری از وضعیت هوای کلانشهرها خصوصاً تبریز در سال جاری و اقدامات انجام یافته اداره کل حفاظت محیط زیست را در این خصوص ارائه کردند.


وی نسبت به نظارت و بازرسی مراکز معاینه بطور جدی در برنامه ستاد معاینه فنی استان خصوصا کلانشهر تبریز و پایش مستمر سوخت‌های توزیعی در جایگاه‌ها بصورت دوره ای تاکید کرد.

 اشتری همچنین ضمن تشکر از همکاری‌های ارزشمند پلیس راهور استان  از برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خواست تا دانشکده برنامه ریزی و علوم طبیعی دانشگاه تبریز پروپوزال مربوطه برای ایجاد امکانات پایش بلادرنگ آتش‌سوزی‌ها  با استفاده از تصاویر ماهواره ای و بارور سازی ابرها در استان بویژه کانون‌های مستعد پراکنش ریزگرد را ارائه کند.

در این جلسه مینویی مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز خواستار پیگیری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط با تمام امکانات برای مدیریت و جلوگیری از افزایش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و تجهیز و بروز رسانی سیستم‌های پیش آگاهی از بحران‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در آینده شدند.
  

پایان پیام/60002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630176

مهمترین اخبار ایران و جهان: