نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 09:49

آموزش ۲۶۰ بانوی ایلامی در برنامه «پازک»

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ۲۶۰ بانوی ایلامی دارای همسر معتاد در برنامه پازک پوشش داده شده‌اند.

فروزان افسرده معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام، صبح یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: طی ۲ سال گذشته در مجموع، ۲۶۰ زن ایلامی دارای همسر معتاد در برنامه «پازک» پوشش داده شده‌اند.

وی افزود: این برنامه سال ۱۳۹۶ در کشور شروع و در ایلام سال ۱۴۰۱ اجرایی شد. این برنامه ویژه آموزش بانوان ساکن در محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار بوده که دارای همسر معتاد هستند و اغلب در زمینه سلامت فردی و خانوادگی، توانمندی اداره امور زندگی و پیشگیری از روند اعتیاد در خود و فرزندان را ندارد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام ادامه داد: آموزش‌های این برنامه مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با عوامل محافظت کننده  و شناسایی عوامل خطر است که به صورت کارگاهی ارائه شده است.

وی، راهبرد اصلی این برنامه را حفاظت از خانواده در برابر اعتیاد عنوان کرد و افزود: توانمندسازی زنان و ارتقای سطح آگاهی و نیز تبادل تجربیات و نظرات شرکت کنندگان از مهم‌ترین نقاط قوت این برنامه به شمار می‌رود و بدون شک اجرای طرح‌هایی مانند پازک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شوند و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد جامعه دارد.

وی یادآور شد: این برنامه با هدف توانمندسازی افراد در زمینه پیشگیری از اعتیاد، به صورت کشوری اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد موسوم به «پازک» را در استان‌های سراسر کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است.
 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630432

مهمترین اخبار ایران و جهان: