نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 14:24

دیدار علی باقری با نایب رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در ادامه دیدارها با مقامات ازبکستان با نایب رئیس مجلس قانونگذاری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای برگزاری دور هفتم رایزنی‌های سیاسی بین ایران و ازبکستان به تاشکند سفر کرد، با «علیشیر قادرف» نایب رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان و رئیس گروه دوستی ایران و ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قادرف ضمن اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اراده روسای جمهور ایران و ازبکستان بر گسترش روابط تأکید کرد و نقش تاثیرگذار مجالس در تحکیم روابط و سرعت بخشیدن به آن را غیرقابل انکار خواند.
 
وی سفر متقابل قالیباف و اسماعیل‌ اف، روسای مجالس ایران و ازبکستان به تهران و تاشکند را ترجمان عینی علاقه مندی دو نهاد مردمی تفسیر کرد.

علی باقری نیز گفت: عمق روابط دیرینه دو کشور در بستر مردمی شکل گرفته و به این دلیل قابل گسست نیست.

وی در ادامه افزود: ایران و ازبکستان دو کشور بزرگ منطقه هستند و متناسب با آن وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند که در این میان مجالس نقش محوری ایفا می‌کنند و می‌توانند پیوندهای مردمی را تحکیم بخشیده و به سازوکار مناسبات نظم دهند. 

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران از تعامل دو مجلس علاوه بر روسا در سطوح مختلف از جمله فراکسیون‌ها، گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌ها استقبال کرده و آن را باعث ثبات در روابط دوستانه خواند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656976

مهمترین اخبار ایران و جهان: