نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 15:03

دستگاه‌های اجرایی از محصولات استاندارد خراسان‌جنوبی استفاده کنند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت همه دستگاه های اجرایی باید از محصولات استاندارد استان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در همایش روز جهانی استاندارد و نکوداشت یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت: همه دستگاه های اجرایی باید از محصولات استاندارد استان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی استان باید از محصولات استاندارد تولید خراسان جنوبی استفاده کنند و دستگاه های نظارتی هم باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی با انجام این کار شاهد تولید نیازهای استان و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت استاندارد سازی محصولات پر مصرف، تصریح کرد: در دولت سیزدهم با اجرای ۱۳ اقدام در موضوع استاندارد گام های خوبی برداشته شده که یکی از آنها گفتمان سازی موضوع استاندارد در جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی از استاندارد به عنوان وکیل مدافع تولید کننده و مصرف کننده یاد کرد و افزود: نگاه های بخش دولتی و خصوصی و مردم نسبت با استاندارد باید تغییر کند که در دولت سیزدهم این کار شروع شده است.

به گفته وی حضور مؤثر استاندارد ایران در میادین استاندارد بین المللی یکی دیگر از اقدامات مورد توجه دولت سیزدهم است.

قناعت خواستار حمایت از تولیدات بومی استان برای تثبیت اشتغال شد و گفت:  در رقابت بین استان ها نباید عقب بمانیم و پیشرفت را خودمان باید در خراسان جنوبی به وجود آوریم.

وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد فضای مطلوب بین استاندارد و تولید کنندگان، شاهد تولید نیاز های خراسان جنوبی در داخل استان باشیم که انجام این مهم با کار تیمی امکانپذیر می شود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقات اخیر غزه و جنایت های اسرائیل اشاره و تأکید کرد: ادامه جنایات اسرائیل در فلسطین سبب به خطر افتادن منافع آمریکا و اسرائیل در جهان خواهد شد.

قناعت متذکر شد: یکی از موضوعات  اصلی جهان اسلام، بحث فلسطین و قدس شریف است و بیش از ۷۰ سال هست که مردم فلسطین جنایات اسرائیل را تحمل می کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران مبنی بر انجام تحقیقی توسط دانشمندان دانشگاه های اروپایی برای مشخص شدن  واقعیت هولوکاست، افزود: کشورهای اروپایی با هرگونه تحقیق در این زمینه حتی توسط دانشمندان خود موافقت نمی کنند که این موضوع نشانگر غیر واقعی بودن آن است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به فرض اگر هلوکاست درست باشد، چرا در اروپا مکانی برای زندگی یهودی ها در نظر گرفته نشده، اظهار کرد: صهیونیست که خود را نژاد برتر می داند، در صدد نابودی قدس و تسلط بر جهان است.

قناعت تصریح کرد: محو اسرائیل یعنی اینکه مردم فلسطین برای خود کشوری تشکیل دهند و صهیونیست ها را از آن خارج کنند.

وی متذکر شد: با وجود ممنوعیت های موجود ، اسرائیل بیمارستانی را در غزه بمباران می کند و بیش از هزار کودک، زن و مجروح در این حادثه شهید می شوند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با وجود دردناک بودن جنایات اخیر اسرائیل باید بدانیم که اگر این جنایات ادامه یابد ، مقاومت منافع آمریکا و اسرائیل را در جهان به خطر خواهد انداخت.

قناعت تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اگر حزب الله لبنان به کمک حماس بیاید، ما هم به اسرائیل کمک خواهیم کرد، افزود: این موضوع نشانگر خواری و زبونی آمریکا در جهان است.

وی در ادامه از حضور خود در جلسه دیروز هیئت دولت گفت و اظهار داشت: در این جلسه مسایل مختلف استان مانند راه آهن، انتقال آب ، مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن و... پیگیری شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توفیقات استان در زمینه اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: خط اعتباری ویژه ای برای اجرای نهضت ملی مسکن و ایجاد زیر ساخت های مربوط به آن باید اختصاص یابد.

قناعت با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی گفت: در این جلسه پیگیری لازم برای حل مشکلات اقتصادی  استان هم انجام شد.

در همایش روز جهانی استاندارد و نکوداشت یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران از مدیران عامل با حضور  استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسوولان استانی و محلی از  واحد های نمونه کویرتایر و تروند زعفران قاینات تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543541

مهمترین اخبار ایران و جهان: