نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 20:51

آغاز عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه اردکان-چوپانان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه اردکان-چوپانان-جندق-معلمان، حدفاصل سه‌راهی چوپانان و پلیس‌راه جندق به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

خیر الله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خور و بیابانک اظهار کرد: امروز از محورهای زیرساختی استان اصفهان به خصوص روستای چوپانان در شهرستان نایین و شهر جندق در شهرستان خوروبیابانک بازدید کردم.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی بخشی از محور ترانزیتی اردکان_چوپانان به سمت جندق آغاز شد که قسمتی از کریدور میان‌بُر بندرعباس یزد، یزد سمنان، سمنان مازندران و در نهایت بندر امیر آباد است.

خادمی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب، دریا به دریا را به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: با توجه به اینکه این مسیر، یک‌ مسیر میان‌بر است و بخشی از استان‌های یزد، اصفهان، سمنان و مازندران را به یکدیگر متصل می‌کند، تمایل تردد از این مسیر را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور افزود: در کنار احداث مسیر فعلی، موضوع بزرگراهی شدن این مسیر در برنامه است و امروز در استان اصفهان بخشی از پروژه آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه حدفاصل سه‌راهی چوپانان به سه‌راهی پلیس راه جندق به طول ۳۰ کیلومتر که بخشی از بزرگراه استان‌های یزد، اصفهان و سمنان است با اعتبار نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این بزرگراه، تردد مردم ایمن‌تر و تلفات و تصادفات جاده‌ای کاهش می یابد، گفت: امیدواریم که بتوانیم در زمان بندی یک و نیم تا دو ساله عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر را به پایین برسانیم تا مردم بتوانند از این بزرگراه استفاده کنند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543841

مهمترین اخبار ایران و جهان: