نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 00:06

تکذیب تغییر کاربری مجتمع آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی در شهرستان خوی اطلاعیه ای را صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اخیراً در فضای مجازی و اجتماعی غیررسمی، مطلبی در باره تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی «بوتراب» در «شهرستان خوی» منتشر شده که مستند نیست و در همین خصوص وزارت آموزش وپرورش در راستای شفافیت عملکرد و پاسخ گویی اطلاعیه ای صادر کرده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی بوتراب یادبود مرحومه سکینه نمکی در ۱۰ شهریور سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است که نحوه  اداره آن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت غیرانتفاعی عام المنفعه (با تأمین کلیه هزینه های آموزشی، جاری و حق التدریس معلمان از سوی خیّر مؤسس با مبلغ بیش از ۸ میلیاردتومان به جز هزینه های تکمیل تأسیسات و تجهیزات) و در  سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با موافقت به تاریخ ۲۰/۴/۱۴۰۲ وزیر محترم آموزش و پرورش به صورت غیردولتی اداره می شود. از دانش آموزان شهریه ای علی الحساب دریافت شده و  مابه التفاوت آن بعد از تکمیل فرآیند مرحله کنونی و صدور مجوزت راه اندازی، دریافت خواهد شد.

در حال حاضر این مجتمع با عرصه: بیش از ۸۰۰۰ متر مربع و اعیان: ۱۶۰۰۰ مترمربع  دارای حدود ۶۰۰ نفر دانش آموز،۱۳۳ نفرکارمند (کارکنان اداری، خدماتی و آ‌موزشی) است. مجتمع دارای ۴ مدرسه مستقل با محوطه های جداگانه (دوره های اول و دوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه و از هرپایه سه کلاس ۲۴ نفری).

مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی بوتراب  دارای تأسیسات مدرن جانبی مانند: آزمایشگاه های تخصصی فیزیک، شیمی، زیست، رباتیک، کتابخانه فیزیکی و دیجیتال، اتاق کامپیوتر، دو نمازخانه، سالن چندمنظوره سرپوشیده ورزشی، استخر و بخش های تخصصی بدن سازی، سونای خشک و بخار، حمام ترک، کافی شاپ ( در حال تکمیل)، سالن آمفی تئاتر، سالن تجمعات روبازسازی، سونای خشک و بخار، حمام ترک، کافی شاپ (در حال تکمیل)، سالن آمفی تئاتر، سالن تجمعات روباز فوقانی، گالری، پارکینگ، تأسیسات زیرزمینی موتورخانه های مجهز و..است.

این مجتمع در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فقط ورودی اول و چهارم ابتدایی و هفتم ودهم متوسطه با یک کلاس اضافی تجربی جمعاً ۳۱۲ دانش آموز داشته است و  در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مجتمع ۶۰۰ دانش آموز شاغل به تحصیل دارد.

لذا ضمن تکذیب شایعه تغییر کاربری مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی «بوتراب»  توصیه می گردد؛ مخاطبان و ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت اخبار مربوط به این وزارتخانه را از پورتال اطلاع رسانی وزارت‌آموزش و پرورش و خبرگزاری های رسمی پیگیری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618441

مهمترین اخبار ایران و جهان: