نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 01:26

کنگره آمریکا تصویب کمک‌ها برای رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از طرح این مجلس برای تفکیک کردن کمک های نظامی واشنگتن برای رژیم صهیونیستی از یک بودجه اضطراری که اخیرا جو بایدن از کنگره درخواست کرد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل مک‌کال»، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت، این مجلس کمک‌ اختصاص داده شده به رژیم صهیونیستی را از بسته بودجه مکمل 106 میلیارد دلاری که اخیرا از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درخواست شد و شامل کمک‌ نظامی برای اوکراین و بودجه امنیت مرزی آمریکا هم بود با هدف تصویب سریع، تفکیک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تسریع تصویب کمک‌ها برای رژیم صهیونیستی از طریق تفکیک این کمک‌ها از بودجه‌های دیگر را در هفته جاری به جریان می‌اندازند. آمریکا در صورت تصویب این لایحه، 14.3 میلیارد دلار کمک و تجهیزات نظامی برداشت شده از انبارهای تسلیحات ارتش خود را در اختیار رژیم تروریست صهیونیستی قرار خواهد داد.

مک‌کال در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» در روز یکشنبه مدعی شد: «چون که اسرائیل اکنون نیاز فوری پیدا کرده، ما می‌خواهیم کارمان را اول با لایحه‌ جداگانه‌ای برای اسرائیل شروع کنیم و این لایحه را در همین هفته جاری در صحن مجلس نمایندگان به جریان خواهیم انداخت.»

جو بایدن هفته گذشته از کنگره آمریکا یک بسته بودجه اضطراری به ارزش 106 میلیارد دلار متشکل از 61.3 میلیارد دلار کمک برای اوکراین، 14.3 میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی و 10.6 میلیارد دلار کمک برای امنیت مرزی آمریکا درخواست کرد.

«مایک جانسون»، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این از جو بایدن خواست با توجه به وجود اختلاف بر سر کمک به اوکراین در بین جمهوریخواهان و دموکراتهای آمریکا، بخش کمک به رژیم صهیونیستی را از کمک‌های درخواستی دیگر تفکیک کرده تا روند تصویب آن تسریع شود.

چند هفته پیش مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب یک بودجه موقت از تعطیلی دولت بایدن به سبب قطع بودجه جلوگیری کرد اما این بودجه موقت بعد از آن که کمک‌های واشنگتن برای کی‌یف با فشار جمهوریخواهان از آن کنار گذاشته شد به تصویب رسید.

در حالی که رژیم صهیونیستی از جمعه شب گذشته حملات خود علیه نوار غزه را گسترده‌تر کرده، آمریکا  از رسیدن و استقرار دومین ناو هواپیمابر خود موسوم به «آیزنهاور»در دریای مدیترانه خبر داد. 

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» آمریکا همزمان با تقویت حضور نظامی‌اش در غرب آسیا، به بهانه جلوگیری از دخالت طرف‌های ثالث در جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه، این ناو هواپیمابر را در دریای مدیترانه مستقر کرده است. 

 ناو  گروه «یو اس اس آیزنهاور» به  ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر.فورد» که اوایل ماه جاری در دریای مدیترانه مستقر شد، می‌پیوندد. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554741

مهمترین اخبار ایران و جهان: