نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 22:19

افرایش ۵۰ درصدی مستمری بیماران کلیوی در ایلام

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایلام گفت: مستمری هایی که به صورت ماهانه از طرف این انجمن به بیماران کلیوی پرداخت می‌شود، با رایزنی های انجام شده بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا کیخاوندی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام، شامگاه یکشنبه ۲۸ آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام تعداد ۲۲۵ بیمار دیالیزی و ۱۹٠ نفر بیمار پیوندی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام درآمد های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از طریق درمانگاه خیریه حضرت زهرا (س) تامین می شود، افزود: در راستای حمایت از بیماران کلیوی مستمری هایی به صورت ماهانه از طرف این انجمن به بیماران کلیوی استان ایلام پرداخت می‌شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام ادامه داد: این مستمری ماهیانه در سال جاری با رایزنی‌های انجام‌شده بیش‌ از ۵٠ درصد افزایش یافته است.

 کیخاوندی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حمایت های این انجمن پرداخت ۵٠ درصدی نسخ دارویی بیماران پیوند کلیه بوده که به‌ صورت ماهیانه پرداخت خواهد شد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات انجمن حمایت از بیماران کلیوی پرداخت مبالغی به مناسبت های مختلف در اعیاد مذهبی و همچنین عید نوروز است.

دبیر انجمن بیماران کلیوی استان ایلام گفت: همچنین بسته های غذایی به ارزش هر بسته ۶٠٠ هزار تومان بین بیماران کلیوی در استان ایلام توزیع خواهد شد. 

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات ارائه شده به این بیماران خدمات مختلف دندان‌پزشکی، تزریقات، آزمایشگاه، پزشک متخصص، پزشک عمومی و رادیولوژی در درمانگاه الزهرا (س) شهر ایلام به‌صورت رایگان است. 

 کیخاوندی با اشاره به اینکه این انجمن در راستای تجهیز بخش‌های دیالیز بیمارستان‌های استان ایلام تلاش خود را خواهدکرد، گفت: راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان رازی شهر ایلام کمک شایانی به بیماران کلیوی در استان ایلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هر ساله ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578085

مهمترین اخبار ایران و جهان: