نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 13:54

شرکت همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همدان در اولین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور که به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود، حضور یافته است.

به گزارش خبزگزاری فارس از همدان علی خاکسار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  اولین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور با حضور ۷ کشور ترکیه، روسیه، بلاروس، هند، عراق، آذربایجان، رومانی در کردستان برگزار شده که همدان نیز حضور یافته است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۵۰ شرکت کننده داخلی نیز شامل دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی و فعالان گردشگری سلامت سطح کشور حضور دارند.

 معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین بار در کردستان برگزار شده است افزود: با توجه به قدرت رقابت‌پذیری همدان در شاخه‌های تخصصی _ پزشکی و قیمت تمام شده خدمات پزشکی مناسب، یکی از اولویت‌های اصلی استان در حوزه گردشگری ورود به بازار پرسود و ارزآور گردشگری سلامت است. 

وی عنوان کرد: همدان با آب و هوای معتدل در فصول گرم سال و طبیعت چهار فصل، دارا بودن ۶ بیمارستان و مرکز درمانی دارای ظرفیت پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) و هفت شرکت خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت، ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

خاکسار خاطرنشان کرد: همدان باید به واسطه زیرساخت‌های مناسب گردشگری، نزدیکی به مرزهای غربی و قیمت تمام شده خدمات پزشکی رقابت‌پذیر، می‌تواند سهم مناسبی از این بازار بزرگ را جذب کند. 

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی همدان با برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات گردشگری که به صورت هدفمند اجرا شده‌اند و با مشارکت و حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان و هفت شرکت خدمات مسافرتی فعال در زمینه گردشگری سلامت در این نمایشگاه حضور داشته و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت و برقراری ارتباط با شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه می‌پردازد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554141

مهمترین اخبار ایران و جهان: