نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 13:06

روزهای شیرین هانگژو برای کاروان پاراآسیایی هگمتانه

در شرایطی که در بازی‌های آسیایی هانگژو، ورزش استان انتظارات را برآورده نکرد و افت فاحشی نسبت به سه دوره قبلی شاهد بودیم، اما در بازی‌های پارآسیایی ورزشکاران استان عملکردی درخشان به منصه ظهور گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو صبح امروز به پایان رسید و کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۴۴ نشان خوش‌رنگ طلا، ژاپن را پشت سر گذاشت و در رتبه تاریخی دوم قرار گرفت تا برای نخستین بار چنین اتفاق شیرینی را شاهد باشیم.

کاروان ورزش ایران در حالی جایگاه تاریخی دومی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد که نسبت به دوره پیشین این بازی‌ها، مجموع مدال و حتی طلای کمتری به دست آورده است.

اما این جایگاه یک نکته جالب و شیرین داشت. ایران از همان روز نخست بعد از چین دست‌نیافتنی در رده دوم قرار داشت و روز گذشته بود که ژاپن گوی سبقت را از ایران ربود، اما صبح روز پایانی مسابقات، دونده همدانی با کسب نشان طلا مجدد ایران را به رده دوم فرستاد. جایگاهی که تا پایان امروز دست نخورده باقی ماند تا اتفاقی تاریخی برای کشورمان رقم بخورد.

صبح امروز و در روز پایانی بازی‌ها، فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد مرادی ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت.

دونده شایسته همدانی در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. 

اما این تنها مدال مرادی در مسابقات نبود. او سه‌شنبه گذشته در فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ هم در ورزشگاه هوانگ‌لونگ شهر هانگژو طلایی شده بود. در آن رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. و بهتر اینکه مرادی چهار صدم ثانیه رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

مرادی در شرایطی این موفقیت‌ها را پیش زمینه برای درخشش در پارالمپیک دانسته که او را باید یکی از موفق‌ترین ورزشکاران کاروان "فرزندان ایران" در این دوره از بازی‌ها لقب داد.

وحید علی‌نجیمی دیگر دونده خوب همدانی در این دوره از بازی‌ها اما دو نشان نقره برای کشورمان به ارمغان آورد. علی‌نجیمی  دوشنبه هفته پیش در فینال 100 متر کلاس ۱۳T  به مصاف رقیبان خود از عمان، سنگاپور، تایلند، تاجیکستان، قزاقستان و لائوس (دو نفر) رفت.

نماینده کشورمان در این که استارت خوبی هم زد و از همان ابتدا از بیشتر دونده‌ها پیش افتاد، اما در نهایت با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

اما در دوی ۴۰۰ متر ماده T ۱۳ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، روز گذشته وحید علی‌نجیمی با زمان 03/50 ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و یک مدال نقره دیگر کسب کرد.

از استان ‌همدان ۶ ورزشکار، دو مربی و یک داور در کاروان اعزامی ایران حضور داشتند و ورزشکاران استان توانستند ۶ مدال با ارزش را در این رقابت‌ها کسب کنند. بعد از مهرداد مرادی و وحید علی‌نجیمی که چهار مدال کسب کردند، دو مدال دیگر نیز در رشته‌های تیمی توسط ورزشکاران استان کسب شد.

در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، صبح دیروز جمعه، تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با پیروزی سه بر صفر مقابل این حریف به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

تیم کشورمان در این رقابت با نتایج ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۷ از سد تایلند گذشت و مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

مسابقات والیبال نشسته بانوان با حضور ایران، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند و مغولستان به صورت دوره‌ای برگزار شد و تیم ایران با چهار برد و تنها یک شکست مقابل چین، با ۱۲ امتیاز در رده دوم ایستاد.

در ترکیب کشورمان، زهرا نجاتی‌عارف بانوی باسابقه و پرافتخارهمدانی هم حضور داشت تا یک مدال دیگر به ویترین افتخارات خود اضافه کند. نجاتی‌عارف در دوره قبلی بازی‌های پارآسیایی هم افتخارآفرین شده بود.

اما تیم ملی گلبال مردان ایران هم که در ترکیب خود از میلاد سوری و نعمت‌الله سرافراز به عنوان ورزشکار و محمد‌کرم کولیوند به عنوان مربی سود می‌برد، روز گذشته با شکست کره‌جنوبی به مدال برنز بازی‌های پارآسیایی رسید.

با این اوصاف ورزشکاران همدانی موفق به کسب ۶ نشان رنگارنگ از بازی‌های پارآسیایی هانگژو شدند. در صورتی که در ۲۰۱۸ جاکارتا کاروان ورزشی همدان چهار مدال کسب کرده بود.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که در بازی‌های آسیایی هانگژو، ورزشکاران همدانی امسال فقط در رشته تیمی کبدی موفق به کسب مدال شدند، در صورتی که در دوره‌های قبلی، شاهد مدال‌آوری ورزشکاران استان در رشته‌هایی مثل کشتی، قایقرانی، تیراندازی و ووشو بودیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552885

مهمترین اخبار ایران و جهان: