نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:34

طرح هادی روستا باید با جدیت پیگیری شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستا باید با جدیت پیگیری و در روستاها زمین برای ساخت ویلا باغ ها و منازل سازگار با فرهنگ منطقه در اختیار مردم قرار بگیرد تا مشکلات مسکن مردم حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه دیدار با مسئولان عمرانی استان با اشاره به اهمیت موضوع روستاها اظهار داشت: روستاها نباید از نظر امکانات با شهرها تفاوتی داشته باشند و دستگاه‌ها در نظام بودجه بندی توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.
  
وی اذعان کرد: توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌ های روستایی از جمله زیرساخت جاده‌ای، ورزشی، فرهنگی و... مورد انتظار است.

 استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی تصریح کرد: عملکرد مناسب در حیطه کاری و ارائه خدمات به مردم و مسئولیت پذیری مدیران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اختیاراتی که به استان داده شده است، در بسیاری از موارد نیاز به جلب موافقت مرکز نیست و می‌توان در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

کرمی بیان داشت: طرح هادی روستا باید با جدیت پیگیری و در روستاها زمین برای ساخت ویلا باغ ها و منازل سازگار با فرهنگ منطقه در اختیار مردم قرار بگیرد تا مشکلات مسکن مردم حل شود.

وی با انتقاد از کیفیت برخی پروژه های عمرانی بیان داشت: نظارت، دقت و سختگیری بر انجام کار باعث افزایش کیفیت پروژه‌ها می‌شود.

استاندار بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که متاسفانه از این پتانسیل ها بهره برداری نشده و با اجرای پروژه‌های بزرگ، اقدامات بزرگی برای توسعه استان انجام می‌شود.

 وی با اشاره به کارهای زیربنایی در زمینه انتقال آب، جاده، راه آهن و بخش مسکن بیان داشت: کارهای خوبی صورت گرفته و باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای هوشمند افزود: نوآوری و خلاقیت در کار بسیار مهم است و هر روز باید تلاش کنیم که با بهترین و ساده‌ترین روش کارها را پیش ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: طرح تقویت نیروی انسانی روستاها و بهره‌وری درکار، مجموعه و کارکنان در اولویت باشد و از نظر بهره‌وری الگویی برای مجموعه‌های دیگر باشیم.

 وی به مدیران عمرانی توصیه کرد: برنامه‌ریزی، بودجه ریزی، مبلمان شهری، نگهداری مناسب از تجهیزات و ماشین آلات، اولویت بندی و خروجی اقدامات را مورد توجه قرار دهند.

پایان پیام/3139
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547185

مهمترین اخبار ایران و جهان: