نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 13:53

رئیس جمهور: دفاع از فلسطین و مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس جمهور در اجتماع مردم شهرستان رستم گفت: ما دفاع از فلسطین و مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم و مدافع حقوق فلسطینی‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله رئیسی ظهرجمعه در دومین روز از سفر استانی خود به استان فارس در سفر به شهرستان رستم در اجتماع مردم آن شهرستان با بیان اینکه راه خدا از میان خلق می‌گذرد، اظهار کرد: مردم باید از مسوولین رضایت داشته باشند و  اعتماد شما به نظام سرمایه بزرگی بوده که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم از یک قدرت ارزشمند برخوردار است.

آیت الله ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه امنیت و وحدتی که از آن در کشور برخور داریم نعمتی از سوی خدا بوده که باید از آن پاسداری کنیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم از یک قدرت ارزشمند برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر می‌بینید که توطئه‌ها علیه مردم و این آب و خاک توسط مستکبرین حذف شده به خاطر حضور دائمی شما مردم در صحنه است.

ما مدافع مردم فلسطین هستیم

رییس جمهور با بیان اینکه ما امروز شاهد آن هستیم که مردم عزیز فلسطین زیر بمباران صهیونیست هستند، گفت: رژیم کودک کش در حال ظلم به مردم غزه و فساد در منطقه بوده و کشورهای حامی مستکبرین باید بدانند که در ظلم رژیم صهیونیست شریک هستند.

آیت الله رئیسی خطاب به رژیم ظالم فلسطین خاطر نشان کرد: ۷۵ سال به مردم مظلوم فلسطین ظلم کردید و خانه آنها را ویران کردید زنان و کودکان آنها را کشتید آیا توانستید آرمان آنها را از بین ببرید و مردمش را مجبور به عقب نشینی کنید؟

وی تاکید کرد: ما هم دفاع از فلسطین و مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم و هم مدافع حقوق فلسطینی‌ها هستیم.

کارخانه قند ممسنی آغاز به کار می‌کند

رئیس جمهور گفت: حضور ما در شهرستان رستم و ممسنی همراه با خواست‌هایی از مردم این منطقه بوده که  اولین آن مسئله سلامت و درمان مردم این منطقه است.

آیت الله رئیسی افزود: امروز با تلاش انجام شده ما شاهد بهره‌برداری از بیمارستان مجهزی هستیم که همه تجهیزات آن تولید داخلی بوده و از این پس این مرکز درمانی در خدمت مردم رستم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائل این منطقه اشتغال بوده گفت: کارخانه قند ممسنی در این شهرستان آغاز به کار می‌کند و نیروهایی را می‌بایست به خط تولید اضافه کند که طی چند روز آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی مردم منطقه نیز یک ضرورت بوده که تصمیماتی در آن خصوص گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده است. 

رئیسی گفت:  همچنین کارخانه آرد در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که به اشتغال و تولید در این شهرستان کمک می کند. 

پروژه سد پارسیان در دستور کار قرار می‌گیرد

وی با تاکید بر اینکه سد پارسیان نیز یکی دیگر از دغدغه های به حق مردم رستم و ممسنی است،  گفت: وزیر نیرو و استانداری پیگیر این مهم خواهند بود و این پروژه را عملیاتی و اجرایی خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه برخی از روستاهای این شهرستان در خصوص راه‌های مواصلاتی مشکلاتی دارد، گفت: رفع این مسئله نیز در دستور کار بوده که با فعالیت شبانه روزی قرارگاه امام مجتبی (ع) این مشکل نیز حل خواهد شد. 

درد و رنج مردم باید درد مسوولین نیز باشد

آیت الله رئیسی افزود:  طرح نهضت ملی مسکن نیز دنبال می‌شود؛ در این مناطق مشکل تامین زمین نداریم بلکه مسئله تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که امکان پرداخت پیش قسط را ندارند نباید از داشتن مسکن مناسب محروم شوند، مطرح کرد: با حمایت دولت برای این خانواده ها نوعی تقسیط انجام پذیرد که امکان پرداخت داشته باشند. 

 رئیس جمهور با بیان اینکه مسوولین می‌بایست نسبت به این خانواده‌ها توجه خاص و ویژه داشته باشند، گفت: مسوولین درد و رنج مردم را مشکل خود بدانند اگر چنین نباشد در این دولت جایی ندارد.

رئیسی افزود: به همه همکاران خود در سراسر کشور می‌گویم که نگاه تحولی به خواسته‌های مردم و تمامی اقشار داشته باشند همانطور که رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم. 

برای حل مشکلات نگاهمان به دست بیگانگان نیست

وی خاطرنشان کرد:  برای حل مشکلات نگاهمان به دست بیگانگان نیست بلکه به دست‌های توانای مردم و جوانان غیور کشورمان است. 

رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: آنچه خواسته شما باشد استاندار، فرماندار و نماینده دنبال می‌کنند خود من نیز تا وصول قطعی پیگیر هستم.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536885

مهمترین اخبار ایران و جهان: