نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 16:06

بحران آبی در ۳ روستای بخش آسارا برطرف شد

مدیرعامل آبفای استان البرز از ادامه روند جهاد آبرسانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: طی عملیات عمرانی چالش کم آبی در ۳ روستای بخش آسارا برطرف شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: ۳۵.۵ میلیارد ریال برای تداوم جهاد آبرسانی به روستاها از محل اعتبارات عمرانی و جاری در ۳ روستای کوهستانی منطقه آسارا هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز اظهار کرد: در ادامه روند جهاد آبرسانی به روستاها، تأمین و توزیع آب روستاهای سرودار، پورکان و آسیاب درگاه از توابع شهر آسارا، مجموعا با جمعیت ۶۰۰ نفر سکونت دائم و ۱۰۰۰ نفر شناور در دستورکار قرار گرفت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه روستاهای فوق دارای ۲ حلقه چاه و یک چشمه با مجموع آبدهی ۱۴ لیتر برثانیه است، اضافه کرد: ۳ مخزن بتنی به میزان ۳۷۰ مترمکعب که در فصول گرم و پرمصرف سال دارای تنش آبی بود، از جمله اصلی ترین عوامل ایجاد بحران آب قلمداد می‌شوند.

وی به فقدان مخزن کافی در این روستاها اشاره کرد و افزود: وجود شبکه‌های فرسوده با قدمت ۶۰ ساله، ۲ شبکه ای غیرمجاز، عبور لوله زیر ساختمان‌های مسکونی، وجود تأسیسات زیربنایی متعدد در مسیر سنگی و عرض کم معابر از دیگر چالش‌های پیش روی این مناطق است که جهت رفع آنها کار بازسازی تأسیسات آبرسانی سه روستای مذکور از ۱۴۰۱ شروع و تا آبان ۱۴۰۲ به اتمام رسید.  

وی در ادامه تصریح کرد: در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی وضعیت تامین و توزیع آب روستاهای مذکور، مجموع  نسبت به بازسازی و اصلاح شبکه توزیع آب ۳ روستا به میزان: ۳۲۶۴متر از جنس پلی اتیلن با اقطار ۴۰تا۹۰ میلیمتر، ۱۹۹فقره انشعاب آب فرسوده و ایمن سازی تاسیسات با اجرای دیوار کشی مخزن آسیاب درگاه انجام شد. 

نامداری ادامه داد: با اجرای این اقدامات و کاهش تلفات فیزیکی شبکه آب واحداث مخزن ،میزان کارکرد چاه ها از ۲۴ ساعت در شبانه روز به ۸ ساعت کاهش یافت که تنش زدایی آب در تابستان ۱۴۰۳ را میسر خواهد نمود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591541

مهمترین اخبار ایران و جهان: