نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 16:13

۷۰۰۰ تبعه خارجی از غزه خارج می‌شوند

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این کشور از طریق گذرگاه رفح آماده می‌شود که روند خروج نزدیک به ۷ هزار تبعه خارجی از غزه را تسهیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان ادامه دارد، مصر از تدارک برای خروج اتباع بیش از ۶۰ کشور از غزه خبر داد.

منابع رسانه‌ای از قاهره خبر دادند که وزارت خارجه مصر یک بیانیه درباره تحرکات این کشور به منظور خارج کردن حدود ۷ هزار نفر از اتباع خارجی از نوار غزه منتشر کرد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، این کشور از طریق گذرگاه رفح در حال آماده شدن برای تسهیل تخلیه نزدیک به ۷ هزار شهروند خارجی از بیش از ۶۰ کشور در غزه است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، این بیانیه بعد از برگزاری نشست میان مقام‌های وزارت خارجه مصر، سفرا و دیگر نمایندگان کشورهای خارجی در قاهره منتشر شده است.

به گفته مقام‌های مصر، طرح خارج کردن اتباع کشورهای خارجی از غزه بر اساس مقررات و قوانین مصر و نقشی که هر کشور خارجی در پذیرش اتباع خود از گذرگاه رفح بر عهده دارد، انجام خواهد شد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، اولین اتباع خارجی روز چهارشنبه (دیروز) توانستند از غزه به مصر بروند و عملیات خروج اتباع خارجی از امروز پنجشنبه از سر گرفته شد و انتظار می رود در روزهای آینده هم ادامه یابد.

شبکه سی‌ان‌ان خبر داد که یک مقام مصری به این رسانه آمریکایی گفت که ۲۰ آمبولانس در گذرگاه رفح در سمت مصر استقرار یافته‌اند تا فلسطینی‌های مجروح را تحویل بگیرند.

به گفته این مقام مصری که نامش فاش نشده است، دولت این کشور روز گذشته ۴۵ مجروح فلسطینی را از غزه تحویل گرفته و معالجه آنها در بیمارستان‌های مختلف در جریان است. به گفته او، انتظار می‌رود تعداد بیشتری از مجروحان غزه، امروز وارد مصر شوند.

برخی رسانه‌های محلی در مصر خبر دادند که ۷۰ کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه در گذرگاه رفح پارک شده و آماده ستند در صورت مهیا بودن شرایط، وارد غزه شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558985

مهمترین اخبار ایران و جهان: