نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 09:11

جابه‌جایی بیش از ۱.۶ میلیون مسافر از مبادی کردستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۱۴۰ مسافر از طریق مبادی استان کردستان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ نشان می‌دهد.

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طی هشت ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر و ۱۴۰ مسافر در قالب ۲۹۴ هزار و ۸۷۹ سفر از طریق مبادی استان جابه‌جا شده‌اند که از لحاظ تعداد مسافر ۸.۲ و تعداد سفر ۱۲.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه مسافران ۶۷۹ هزار و ۹۹۰ نفر از مسافران در قالب ۱۸۸ هزار و ۶۲۲ سفر از طریق ناوگان سواری سفر داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در آمار ناوگان سواری از نظر آمار مسافر  ۹.۷ درصد و از نظر سفر ۶.۷ درصد نسبت به مدت  مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

حسنی تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان اتوبوسی را ۴۴۸ هزار و ۸۷۶ مسافر در قالب ۲۶ هزار و ۹۸۳ اتوبوس عنوان کرد و گفت: این آمار نیز نیز از نظر تعداد مسافر ۱۱ درصد رشد و از نظر تعداد سفرهای انجام شده یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اذعان کرد: همچنین ۵۳۱ هزار و ۲۷۴ نفر مسافر در قالب ۷۹ هزار و ۲۷۴ سفر از طریق ناوگان مینی بوس انجام گرفته است که در زمینه آمار مسافر جابجا شده با ۴.۲ درصد و از نظر تعداد سفر ثبت شده با ۳۹ درصد رشد مواجه شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589185

مهمترین اخبار ایران و جهان: