نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 23:31

بسیج به 20 روستا در استان قم آبرسانی کرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: هم‌زمان با اجرای طرح‌های آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور، هشت پروژه آب‌رسانی نیز به ۲۰ روستای در شهرستان کهک، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اقدامات عمرانی بسیج در قم باروحیه جهادی بسیجیان و نظارت و کنترل کیفیت مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و ازاین‌رو ازنظر کیفی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: طی هفته بسیج ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح اقشار و رده‌های مختلف بسیج در استان قم در حال انجام است. 

جعفری با اشاره به برگزاری همایش شکوه اقتدار با حضور هشت هزار بسیجی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای طرح‌های آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور، هشت پروژه آب‌رسانی نیز به ۲۰ روستای در شهرستان کهک، به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در این پروژه‌ها سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) به‌عنوان مجری طرح و شرکت آب و فاضلاب استان به‌عنوان بهره‌بردار بوده‌اند که شامل آب‌رسانی به دو مجتمع در کهک و سلفچگان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم اذعان داشت: احداث مخزن هزار مترمکعبی روستای ورجان و اجرای خط انتقال آن به طول ۳ هزار و ۸۰۴ متر با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۶۶ نفر و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی روستای لنگرود و خط انتقال آن به طول ۵۳۲ متر با جمعیت تحت پوشش هزار و ۶۳۸ نفر از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین احداث خط انتقال روستای تیره به طول ۸۲۶ متر با جمعیت تحت پوشش ۵۲۵ نفر، اصلاح خط انتقال مجتمع آب‌رسانی ۸۰ روستا به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و تهیه و نصب ۴ دستگاه دیزل‌ژنراتور به‌منظور آب‌رسانی به روستاهای دستگرد، ویریچ، یکه باغ و میّم با جمعیت تحت پوشش ۴۵۴۹ نفر از دیگر این پروژه‌ها بود.

جعفری بیان کرد: شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم بابیان اینکه تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه، شورا و دهیاری است، گفت: جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود که کهک از سه طرف به ارتفاعات اشراف دارد و وجود خانه‌های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌باشد.

جعفری تصریح کرد: طی هفته بسیج، کارخانه خوراک دام توسط بسیج سازندگی قم برای تولید و تأمین بخشی از نیاز واحدهای دام‌پروری استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی باهدف مهارت‌آموزی به نیروهای داوطلب در هفته بسیج افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/ 78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584541

مهمترین اخبار ایران و جهان: